آیت الله سلیمانی عالمی نواندیش و زمان شناس بود
کد خبر: 4138982
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

آیت الله سلیمانی عالمی نواندیش و زمان شناس بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: آیت الله سلیمانی عالمی نواندیش، آگاه و زمان شناس بوده و در نهایت مزد ولایت مداری و سنگربانی ایشان برای اسلام، شهادت در راه خداوند بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامیبه گزارش ایکنا، به نقل از نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه در مراسم گرامیداشت شهدای اردیبهشت‌ماه در مسجد امام حسین(ع) بیرجند، اظهار کرد: برگزاری این گرامیداشت یکی از مصادیق تکریم و تجلیل از شهدا و عالم دین شهید سلیمانی است.

وی بیان کرد: سخن از شهادت شهید آیت الله سلیمانی همانند شخصیت‌های بزرگ، سخت و دشوار است یعنی کلمات و مفاهیم قادر به تبیین ابعاد شخصیت این عالم موثر، معنوی و روحانی نخواهند بود، شخصیتی  که ترجمه بسیاری از آیات و روایات و مجمع فضایل و ارزش‌های والای الهی و انسانی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بیان کرد: شخصیت‌های بزرگ را باید به عناصر و مولفه‌ها شناخت و نمی‌توان آن را به تعریف منطقی، تعریف کرد؛ بلکه به تعبیر طلبگی با شرح اسم و با بیان ویژگی‌ها، خصوصیات و عناصر تکوین باید به معرفی شخصیت برجسته آیت الله سلیمانی پرداخت.

ادیانی با اشاره به اینکه زندگی آیت الله سلیمانی به دو دوره قبل و بعد از انقلاب تقسیم می‌شود، اظهار کرد: ایشان در دوران شاهنشاهی به نشر مفاهیم دین پرداخت، اصالت و نجابت خانوادگی باعث شده که آیت االه سلیمانی از دوران کودکی قرآن را آموخت و اولین درس زندگی ایشان کتاب زندگی، هدایت و نور بود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی دین مایه عقب ماندگی تعریف می‌شد و طلبگی همراه با ملامت و زخم زبان همراه بود، اظهار کرد: در این چنین دورانی آیت الله سلیمانی راه حوزه را انتخاب کرد و حوزه‌های علمیه ما باید قدرشناس نعمت وجود انقلاب و امام راحل(ره) باشند.

ادیانی تصریح کرد: ایشان در روزهای انقلاب از آنجایی که مبلغ توانایی بود، با لبیک به فرمان امام راحل(ره) در جرگه و پیش آهنگ مبارزان انقلاب قرار داشتند و ندای امام را به خوبی دریافت و همراه کاوران انقلاب به خوبی حرکت کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: ایشان تلاش جدی برای پیروزی انقلاب و اضمحلال رژیم شاهنشاهی داشتند، اما آیت الله سلیمانی را باید به دوران پس از انقلاب شناخت.

ادیانی گفت: اولین کلید واژه آیت الله سلیمانی که او را از سایر هم قطاران ممتاز کرد، انقلابی بودن ایشان بود و ایشان به معنای واقعی یک عنصر انقلابی بود و از روزی‌های نخستین پیروزی انقلاب در سنگر مقدس‌ترین تربیون نماز جمعه بابلسر با حکم امام راحل(ره) مشغول به خدمت شد.

وی ادامه داد: ایشان لحظه‌ای از تبیین راه امام راحل و انقلاب درنگ نکرد و مردم هم به پاس قدرشناسی در مراسم تشییع جنازه ایشان سنگ تمام گذاشتند، آنهایی که می‌گویند مردم از روحانیت دل بریده‌اند، بدانند که مردم در تشییع جنازه این شهید بزرگوار نشان دادند که پشت به انقلاب و روحانیت نکرده‌اند و این القائات پوچ دشمنان در فضای مجازی است.

ادیانی خاطرنشان کرد: مردم با برگزاری تشییع باشکوه نشان دادند که قدردان روحانیت انقلابی بوده و هستند؛ نقش روحانیت نقش تعلیمی است اما بُعد مردمی شخصیت آیت الله سلیمانی ممتاز است که ایشان دارای شخصیت مردمی و مجذوب بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بیان کرد: ایشان در دانشگاه با جوانان انقلابی ارتباط بالایی داشت و  با زبان جوانان به خوبی آشنا بود.

ادیانی با اشاره به اینکه مزد مجاهدت شبانه‌روزی ایشان و مزد ولایت‌مداری و خدمت شبانه‌روزی ایشان به اسلام، شهادت در راه خداوند متعال بود و شهادت را با اشک بر مصیبت حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) گرفت، یادآور شد: ایشان عالمی زمان شناس و آگاه بود و هرگز دچار حواشی نشد، منبرهای ایشان برای پیر و جوان جذاب بود.

انتهای پیام
captcha