«به عشق امام رئوف می‌بخشم» شامل حال یک فقره پرونده قصاص در فارس شد
کد خبر: 4139211
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

«به عشق امام رئوف می‌بخشم» شامل حال یک فقره پرونده قصاص در فارس شد

رئیس توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس گفت: در راستای پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم»، اولیای دم در شهرستان مرودشت، یک محکوم به قصاص را پس از هفت سال بخشیدند.

رهایی از قصاصبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی توانی، رئیس توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس امروز، 17 اردیبهشت‌ماه گفت:‌ برای رسیدگی به یک موضوع درگیری که در سال ۱۳۹۴ رخ داده بود، پرونده‌ای در شعبه اول کیفری یک استان فارس مطرح و حکم به قصاص محکوم صادر و پس از طی مراحل قانونی، در نهایت با تأیید دیوان عالی کشور این حکم در آستانه اجرا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به‌منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش و در راستای پویش به «عشق امام رئوف می‌بخشم» با همت مسؤلان دادگستری شهرستان مرودشت به‌خصوص دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، امام جمعه مرودشت و با همکاری و تلاش‌های شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف این شهرستان، رضایت اولیای دم جلب و محکوم به قصاص پس از هفت سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان فارس با اشاره به پیگیری‌های مستمر صلح و سازش در پرونده‌های قتل از سوی توسعه حل اختلاف و داوری استان یادآور شد: گذشت و بخشش معامله با خداوند متعال است و اجر و ثواب این کار ارزشمند را خداوند متعال خود در قرآن کریم متقبل فرموده است.

یادآور می‌شود، پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم»، ابتکاری از سوی ستاد صبر قوه قضائیه است تا به حرمت میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) خانواده‌های اولیای دم از قصاص صرف نظر کرده و اقدام به بخشش کنند.

انتهای پیام
captcha