توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند ابتکار عمل است
کد خبر: 4139348
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند ابتکار عمل است

مسئول گروه جهادی قرآنی «رهروان حاج قاسم» اراک با بیان اینکه برگزاری پویش‌ها و طرح‌های قرآنی جذاب یکی از اولویت‌های این گروه است، گفت: برای توسعه فرهنگ قرآنی نیاز به فعالیت‌های دور از ذهن و دشوار نیست، بلکه با ابتکار عمل خلاقانه می‌توان به این مهم دست یافت.

سحر محبی، مسئول روه جهادی قرآنی

سحر محبی، مسئول گروه جهادی قرآنی «رهروان حاج قاسم» اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری دو پویش قرآنی با مشارکت بیش از 180 نفر در ماه مبارک رمضان تحت عنوان «شمیم رمضان» به صورت کتبی و شفاهی با محوریت حفظ سوره مبارکه «نبأ» و «سی روز، سی جرعه آرامش» به صورت کتبی خبر داد و افزود: خوشبختانه بانوان و دختران جوان و نوجوان از اجرای طرح‌های قرآنی استقبال می‌کنند و این طرح‌ها می‌تواند در توسعه فرهنگ قرآن مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه پویش‌های قرآنی یاد شده به یاد شهدای منا در دو گروه سنی کمتر از 15 سال و بالای 15 سال برنامه‌ریزی شده بود، ادامه داد: به کمک بسیج و معاونت فرهنگی و قرآنی سپاه روح‌الله آزمون این پویش‌ها جمعه، 15 اردیبهشت در کانون بسیج اراک برگزار شد.

محبی در رابطه با روش برگزاری طرح ویژه جامعه هدف حاضر، اظهار کرد: داوطلبان هر روز بخشی از محدوده‌های حفظی این دو پویش را همراه با ترجمه و موضوع آیات دریافت، حفظ کرده و گام به گام با طرح پیش می‌رفتند تا اینکه در روز آزمون در مسابقات درنظر گرفته شده شرکت کردند. نتایج پویش‌ها پس از تصحیح اوراق اعلام و جوایز به قید قرعه به برگزیدگان اعطا می‌شود.

وی به تشریح چگونگی برگزاری پویش «شمیم رمضان» در دو بخش کتبی و شفاهی پرداخت و با اشاره به اینکه این طرح ویژه دانش‌آموزان با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی طراحی شده بود که برخی مدارس از آن استقبال کردند، ادامه داد: در این پویش آشنایی و انس هرچه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و در پویش «سی روز، سی جرعه آرامش» پیاده‌سازی مضامین الهی در زندگی هدف‌گذاری شده بود.

محبی با بیان اینکه برگزاری پویش‌ها و طرح‌های قرآنی جذاب یکی از اولویت‌های گروه جهادی قرآنی «رهروان حاج قاسم» است و تا رسیدن به اهداف برتلاش خود در این حوزه می‌افزاییم، گفت: خوشبختانه با تعریف اولویت‌ها برخی دستگاه‌ها با این گروه همراه شدند تا در سایه همدلی و هم‌افزایی گامی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه برداشته شود و ساختارشکنی‌ها کاهش یابد. در کنار این اهداف تربیت 10 میلیون حافظ قرآن نیز محقق و زمینه ظهور با حاکمیت قرآن فراهم شود.

وی از حمایت‌ها و مشارکت معاونت قرآن و عترت سپاه روح‌الله استان در راستای آموزش و نشر آموزه‌های قرآنی تقدیر کرد و افزود: بدون شک توسعه فرهنگ قرآنی در سایه هم‌افزایی بین دستگاهی ایجاد می‌شود و امید است این حمایت‌ها در راستای پیشرفت کار تداوم داشته باشد.

محبی با اشاره به اینکه برای توسعه فرهنگ قرآنی نیاز به کارهای دور از ذهن و دشوار نیست، ادامه داد: در ابتکاری که اعمال شد بسته‌های پذیرایی به فرازی از وصیت‌نامه شهید برونسی که حاوی پیامی قرآنی بود مزین شد و این اقدام بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفت.

یادآور می‌شود، در این مراسم از معلمان و مربیان قرآنی و جهادی گروه جهادی قرآنی «رهروان حاج قاسم» که خالصانه و بدون چشم‌داشت زحمت آموزش و تدریس دوره‌های مختلف را برعهده داشتند تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha