لزوم برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت شهادت امام صادق(ع) در مساجد آذربایجان غربی
کد خبر: 4140414
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

لزوم برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت شهادت امام صادق(ع) در مساجد آذربایجان غربی

امام‌جمعه ارومیه از شهروندان و علمای استان خواست تا روز سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در تمامی مساجد این روز با عظمت را گرامی داشته و ابراز ارادت خود را به این امام بزرگوار را نشان دهند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه ۲۲ اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: اختلاف‌افکنی و ایجاد نزاع و درگیری در بین مسلمانان شگرد دشمنان در صدد تسلط بر آنان است.

وی افزود: یکی از علت‌های شکست مسلمانان در جنگ اندلس بعد از ۸۰۰ سال حکمرانی، ایجاد اختلاف و نزاع در حاکمیت و مدیریت و علت دوم فساد اخلاقی بود. 

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: دشمنان واقف هستند که وقتی ذهن جوانان در اطراف مسایل شهوانی دور می‌زند و مستی و بدمستی کارشان شود دیگر مقاومت در برابر دشمنان متجاوز غیر ممکن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: باید طبق دستور خداوند زندگی دیگران و تاریخ گذشتگان برای ما عبرت باشد و از آنها درس عبرت بگیریم.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: مسلمانان ۸۰۰ سال بر اندلس حکومت کردند و در این چند قرن به ادعای نویسندگان موجب رشد و پیشرفت آنجا شدند در حالی که قبل از اسلام این منطقه در ظلمت و جهالت بودند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها گفته‌اند دشمن می‌خواهد با ترفندهای مختلف به اسلام ضربه بزند، گفت: اگر توجهی به این موضوع نشود آرام آرام تهاجم فرهنگی رخنه می‌کند و بعد می‌بینیم فرهنگ دشمن در جامعه نهادینه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: دشمن درصدد تغییر فرهنگ ماست آنهایی‌ که در مسائل بی بند و باری وارد شدند خبر ندارند جاده را برای دشمن صاف و آماده می‌کنند تا مملکت را دو دستی تقدیم دشمن کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی یادآور شد: بزرگترین اسلحه دشمن بی‌بند و باری است هرچند اینجا کشور شیعه است ولی نباید بخوابیم و غفلت کنیم دشمن کارش را می‌کند و بیکار نمی‌نشیند.

وی ادامه داد: طبق گفته امیر المومنین(ع) باید همیشه بیدار بود و هر کسی بخواب برود باید بداند دشمنان بیدار هستند و تمام و کمال خود را در رواج دادن بی بند و باری و گرفتن شجاعت و اقتدار از جوانان است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با تشکر از مسوولان استانی در جمع‌آوری معتادان متجاهر افزود: به رغم تلاش در این زمینه ولی سایر مباحث هنوز جاریست که همه باید باید تلاش کنند تا سایر مسائل مرتبط با این موضوع هم مدیریت شود.

وی تاکید کرد: این ضایعات که در برخی مناطق انباشته می‌کنند به‌خصوص در ورودی‌های شهر مطلوب نیست و جلوه خوبی ندارد و مسئولان مدیریت شهری باید کاری کنند تا چهره شهر در ورودی اینگونه نازیبا نباشد.

امام‌جمعه ارومیه با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: این امام بزرگوار در زمانی زندگی می‌کردند که ظالمان مشغول انتقال قدرت بودند لذا امام فرصت قیام علمی و تربیت چهار هزار شاگرد داشتند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند که شیعیان به علت فعالیت‌های علمی و اشاعه علوم اسلامی ارادت خاصی به این امام بزرگوار دارند و نام مذهب جعفری مشهور است ولی همه شیعیان بر مسلک تمامی ۱۲ امام ثابت قدم بوده و از آنان پیروی می‌کنند.

وی از شهروندان و علمای استان خواست تا روز سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت این امام بزرگوار در تمامی مساجد این روز با عظمت را گرامی داشته و ابراز ارادت خود را به این امام بزرگوار را نشان دهند.

انتهای پیام
captcha