افتتاح مرکز قرآنی «شیخ حشاد» در مصر + عكس
کد خبر: 4140510
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

افتتاح مرکز قرآنی «شیخ حشاد» در مصر + عكس

مرکز قرآنی «شیخ محمد صالح احمد حشاد»، از اساتید قرائت قرآن در مصر دیروز جمعه، 22 اردیبهشت‌ماه به همت وزارت اوقاف مصر در این کشور افتتاح شد.

شیخ محمد صالح احمد حشاد، از اساتید قرائت قرآن در مصر

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، این مرکز در راستای اهتمام وزارت اوقاف مصر به قرآن و اهالی قرآن در مسجد «ابوالعباس المرسی» این کشور افتتاح شد و علاقه‌مندان به برنامه‌های قرآنی در مراسم افتتاح آن حضور یافتند.

شیخ محمد صالح احمد حشاد، رئیس اتحادیه قاریان مصر در این مراسم با اشاره به تلاش‌های وزارت اوقاف این کشور در راستای خدمت به قرآن و تسهیل تلاوت و حفظ کلام خدا، گفت: این وزارتخانه برنامه‌های متنوعی را در راستای اهتمام به قرآن اجرا کرده که شامل محافل انس با قرآن اعضای اتحادیه قاریان مصر، امامان جماعت و واعظان، محافل ویژه بانوان، قاریان ارشد و افتتاح مراکز ویژه پرورش حافظان قرآن و مراکز تلاوت برای نخستین بار است.

وی افزود: وزارت اوقاف به کسانی که در این مراکز شش ماه فعالیت منظم داشته باشند یا قرآن را ختم کنند و در آزمون تلاوت نمره قبولی بگیرند، گواهینامه(مجوز) تلاوت تأییدشده از سوی وزارت اوقاف اهدا می‌کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است، وزارت اوقاف مصر روز چهارشنبه، 20 اردیبهشت مرکز تلاوت قرآن «احمد نعینع» را در مسجد امام حسین(ع) قاهره، مرکز تلاوت «شیخ طه نعمانی» را در مسجد «عمرو بن عاص» و مرکز شیخ «تمیم المراغی» را در مسجد «الحمد» افتتاح کرد.

پس از افتتاح این مراکز که با استقبال شهروندان مصری انجام شد، نخستین جلسات آموزش تلاوت قرآن پس از نماز ظهر با حضور پرشور علاقه‌مندان برگزار شد.

وزارت اوقاف مصر در این باره اعلام کرد: این جلسات به صورت دو روز در هفته، روزهای دوشنبه و چهارشنبه پس از نماز ظهر برگزار خواهد شد.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرد: افرادی که به صورت منظم شش ماه در این جلسات حضور یابند یا کل قرآن را در یک جلسه ختم کنند و در آزمون مهارت اساتید و کمیته اجازه‌نامه قرآنی اداره کل وزارت اوقاف مصر نمره قبولی بگیرند، اجازه‌نامه قرآنی مورد تأیید وزارت اوقاف مصر دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha