همایش خاطره‌گویی در وصف رزمندگان اسلام در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 4141312
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
به‌مناسبت گرامیداشت سوم خرداد:

همایش خاطره‌گویی در وصف رزمندگان اسلام در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: به‌مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر همایش خاطره‌گویی رزمندگان اسلام برگزار می‌شود.

جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی با موضوع بررسی برنامه‌های سوم خرداد سالگرد آزادسازی خرمشهر در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این مراسم ضمن گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱، این رویداد مهم را از افتخارآمیزترین و به‌ یادماندنی‌ترین ایام تاریخ انقلاب عنوان کرد و گفت: این فتح بزرگ نشان داد که نصرت الهی و امداد‌های غیبی از آن ملتی است که در راه خدا با جان و مال خود در برابر زورگویان ایستادگی و مقاومت کنند.

ابراهیمی با اشاره به مجاهدت رزمندگان در دفاع مقدس اظهار کرد: بدون شک این نقش‌آفرینی‌ها و رشادت‌ها هیچ‌گاه از حافظه تاریخ انقلاب پاک نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تشریح و تبیین این حماسه‌های غرورآفرین برای نسل امروز و آینده از ضروریات است، گفت: فضاسازی‌های محیطی جهت بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس از دیگر موضوعات مهمی است که حتماً بایستی به آن توجه داشته باشیم.

ابراهیمی فرهنگ دفاع مقدس را عامل تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و تصریح کرد: ما باید با الگوگیری از این فرهنگ آمادگی کامل برای فتح خرمشهر‌های آینده را داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز از عملیات بیت‌المقدس به عنوان سرنوشت‌سازترین عملیات دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: با این فتح معادله جنگ به نفع ایران تغییر یافت.

سردار جلیل وحیدی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس ۷۰۰ رزمنده از استان آذربایجان غربی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند، گفت: یکی دیگر از افتخارات این استان این است که پس از فتح خرمشهر، فرماندهی اولین گردان وارد شده به این شهر را حمید باکری بر عهده داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی بر اجرای ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد با ‏‏شعار «ما متحدیم» تاکید کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های مختلفی از جمله همایش‌های خاطره‌گویی در وصف رزمندگان اسلام، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم  شهدا، برپایی میزهای خدمت و ایستگاه صلواتی، پخش محتواهای مرتبط با سوم خرداد از شبکه استانی و تلویزیون‌های شهری و برگزاری برنامه های علمی، هنری و ورزشی از مهمترین برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در استان است.

انتهای پیام
captcha