آغاز اعزام زائران حج تمتع چهارمحال‌وبختیاری از ۱۱ خرداد
کد خبر: 4141873
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

آغاز اعزام زائران حج تمتع چهارمحال‌وبختیاری از ۱۱ خرداد

مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه امسال در مجموع ۴۰۰ زائر حج تمتع و عوامل اجرایی از چهارمحال‌وبختیاری عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: آغاز اعزام دو کاروان مدینه قبل از ۱۱ خردادماه خواهد بود.

اعزام زائران حج

یوسف آقابزرگی، مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه امسال 360 زائر حج تمتع از چهارمحال‌وبختیاری عازم سرزمین وحی می‌شوند، اظهار کرد: این زوار در قالب سه کاروان شامل دو کاروان ۱۳۵ و ۹۰ نفره مدینه قبل و یک کاروان ۱۳۵ نفره مدینه بعد ساماندهی شده‌اند. همچنین 10 عامل اجرایی این سه کاروان را همراهی می‌کنند؛ 30 نفر نیز از استان جهت خدمات‌دهی به زوار کل کشور به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: دو کاروان مدینه قبل از ۱۱ خردادماه از فرودگاه اصفهان و کاروان مدینه بعد نیز در روز 17 خردادماه اعزام خواهند شد که بر طبق برنامه‌ریزی‌ها، این سفر معنوی برای زائران استان ما بین 30 تا 40 روز انجام می‌شود. 

آقابزرگی تأکید کرد: زائران حج تمتع چهارمحال‌وبختیاری از دو شهرستان بروجن و شهرکرد شامل یک کاروان از بروجن و دو کاروان از شهرکرد اعزام می‌شوند. 

وی تصریح کرد: تمامی آموزش‌ها از قبیل نکات اجرایی، امنیتی، بهداشتی و اجرای احکام و مناسک حج به زوار مدینه قبل طی 10 جلسه و زوار مدینه بعد طی 12 جلسه ارائه شده است؛ همایش متمرکز زائران حج تمتع استان با حضور مدیران و دست‌اندرکاران کاروان‌ها و زائران سراسر استان نیز در هفته گذشته در شهرکرد برگزار و اعمال و مناسک حج توسط روحانیون آموزش داده شد.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با تأکيد بر واکسیناسیون زائران، گفت: دریافت دو دز واکسن ضروری بوده و زائرانی که پیش از این واکسن دریافت کرده‌اند نيز برای حضور در حج تمتع، مجدداً واکسن سینوفارم دریافت کردند؛ همچنین زوار واکسن مننژیت را نیز دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha