مسئله کمبود نان را باید مسئولان آذربایجان غربی مدیریت کنند
کد خبر: 4143635
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

مسئله کمبود نان را باید مسئولان آذربایجان غربی مدیریت کنند

امام‌جمعه ارومیه گفت: شایسته نظام اسلامی نیست شهروندان برای پنج و یا ۱۰ عدد نان ساعت‌ها در صف نانوایی منتظر بمانند، مساله نان را باید مسئولان استانی مدیریت کنند، در دنیا راهکارهای بسیاری برای موضوع ارائه شده که می‌شود از این راهکارها استفاده کرد.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه ۵ خرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سیاست‌های افزایش جمعیت در کشور اظهار کرد: تحقق سیاست‌های کلی جمعیتی در کشور که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، نیازمند اجماع همه دستگاه‌ها است، در بیش از ۶۰ کشور به سیاست‌های جمعیتی عمل می‌شود که در کشور ما نیز باید کاملا عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در کشور باید با تعامل تمامی مسئولان اجرایی و فرهنگی، مجلس، وزارت بهداشت و درمان و بخش‌های مختلف نهادینه شود، اضافه کرد: لازم است از سقط‌های غیر قانونی جلوگیری شود.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه ارائه مشوق‌ها برای این موضوع لازم است، ادامه داد: برای تحقق این امر مسکن و شهرسازی در زمینه تامین مسکن، بانک‌ها با ارائه تسهیلات و هر کدام از ادارات به فراخور وظایف‌شان لازم است در ایجاد انگیزه در این زمینه پیشقدم باشند تا این موضوع با یک اجماع به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه توجه به مهار تورم و تفاوت قیمت کالاها لازم است، اظهار کرد: علت تفاوت قیمت یک کالا در شهر با سایر نقاط شهری لازم است بررسی و مدیریت شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مطالبات شهروندان از مدیریت استانی یادآور شد: آسفالت معابر از مطالبات شهروندان استان بوده و لازم است ضایعات در ورودی شهرها که به بهداشت، زیبایی و سیمای شهری آسیب وارد می‌کند، جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به اینکه خیانت به عمر و وقت افراد بزرگترین خیانت هاست، گفت: شایسته نظام اسلامی نیست شهروندان برای پنج و یا ۱۰ عدد نان ساعت‌ها در صف نانوایی منتظر بمانند، مساله نان را باید مسئولان استانی مدیریت کنند، در دنیا راهکارهای بسیاری برای موضوع ارائه شده که می‌شود از این راهکارها استفاده کرد.

امام‌جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه قانون‌گذاری و نظارت دو وظیفه اصلی نمایندگان در مجلس است، ادامه داد: قانونگذاری از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و لازم است نمایندگان مجلس نسبت به مشکل یابی و رفع آن اقدامات به موقع را اعمال کنند.

وی با اشاره به اینکه رشادت‌های جوانان ایران اسلامی باید تبیین شود، تاکید کرد: برای هر صندلی که مسوولان بر آن تکیه می‌زنند چندین شهید جانفشانی و ایثارگری کرده و مسئولان باید با خدمت به مردم قدردان این جایگاه باشند.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه روز پنجم خرداد روز نسیم مهر نامگذاری شده است، از شهروندان استان خواست تا به خانواده‌های زندانیان یاری کنند تا آسیب‌های وارد به این خانواده‌ها کاهش یابد.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha