۸۰ درصد مشترکان برق آذربایجان غربی در بخش خانگی هستند
کد خبر: 4144817
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

۸۰ درصد مشترکان برق آذربایجان غربی در بخش خانگی هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: ۸۰ درصد مشترکان از نوع خانگی هستند که ۴۰ درصد مصرف برق مربوط به این حوزه بوده و ۲۳ درصد در حوزه کشاورزی و ۱۸ درصد در حوزه صنعت مصرف می‌شود.

طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، طاهر کیامهر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، ۹ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۳۸۵ هزار چراغ روشنایی در سطح استان وجود داشته و ۲۲ هزار مشترک در سطح استان رویت‌پذیر شده که از این تعداد ۱۷ هزار مشترک کنترل‌پذیر شده است.

وی افزود: ۸۰ درصد مشترکان از نوع خانگی هستند که ۴۰ درصد مصرف برق مربوط به این حوزه بوده و ۲۳ درصد در حوزه کشاورزی و ۱۸ درصد در حوزه صنعت مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: اخیرا یک واحد بخار ۱۶۰ مگابایتی به میزان تولید برق استان افزوده شده است، روستای بدون برق در سطح استان وجود ندارد و از سال گذشته اصلاح شبکه برق آغاز شده و مهم‌ترین آن تبدیل یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار است و در این راستا مقام اول کشوری را داریم.

وی عنوان کرد: هشت هزار کیلومتر سیم مسی در استان نیاز به تبدیل دارد تا از سرقت این سیم‌ها جلوگیری شود.

کیامهر با اشاره به اینکه پرداخت پاداش به ۶۷ درصد مشترکان مشمول پاداش کم‌مصرفی شده‌اند، گفت: امسال نیز طرح ۲۰ برابر الگوی مصرف اجرا می‌شود که در آن اگر مشترکی در ماه از صفر تا ۱۵۰ کیلووات مصرف کند به ازای هر کیلووات کاهش نسبت به سال گذشته دو هزار تومان پاداش می‌گیرد.

وی گفت: مهم‌ترین هدف در ایجاد زیرساخت‌های برق در استان جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در آذربایجان غربی است تا هیچ تولید‌کننده‌ای به دلیل کمبود یا نبود انرژی از استان فراری نشود.

خبرنگار: سمیرا محمدی

انتهای پیام
captcha