پرداخت زکات تطهیر جامعه را به‌همراه دارد
کد خبر: 4144889
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
امام جمعه پارس‌آباد:

پرداخت زکات تطهیر جامعه را به‌همراه دارد

امام جمعه پارس‌آباد در دیدار با مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت: پرداخت زکات از سوی کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، تطهیر جامعه را در ابعاد مختلف به‌ویژه رزق و روزی حلال به‌همراه دارد.

پرداخت زکات تطهیر جامعه را به‌همراه داردبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد اردبیل، حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه پارس‌آباد، نهم خرداد ماه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: اگر به‌معنای واقعی زکات و خمس در جامعه اسلامی تحقق پیدا کند، ما حتی یک فقیر مستحق را نیز پیدا نمی‌کنیم. وی با هشدار و انذار به افرادی که پرداخت زکات را منع می‌کنند، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم زکات به عنوان واجب الهی در کنار نماز، امر به معروف و نهی از منکر و حج یاد شده و مسلمانان را به انجام این فریضه واجب مکلف کرده است. 

امام جمعه پارس‌آباد نقش زکات را در محرومیت‌زدایی بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: در کنار کشاورزان پارس آباد، باید مجموعه کشت و صنعت مغان و پارس‌آباد نیز در پرداخت این فریضه پیش‌قدم شده تا تطهیر ثروت جامعه را از غل و غش حرام شاهد باشیم. باقری بنابی افزود: برآورد در جمع‌آوری زکات شهرستان بیش از ۲.۵ میلیارد تومان است که تلاش می‌کنیم با توجه به فصل برداشت محصول از افراد توانمند با زراعت ۲۰ و ۳۰ هکتاری اراضی آبی تا ۲ و ۳ هکتار کشاورزان را شناسایی و جمع‌آوری زکات را انجام دهیم. رئیس شورای زکات شهرستان پارس آباد ادامه داد: در قرآن کریم نیز تاکید شده که باید عاملین و کارگزاران زکات به سراغ کشاورزان بروند که ما در این راستا همایشی را برگزار خواهیم کرد تا کشاورزان را در این ایام ترغیب و تشویق به پرداخت زکات کنیم.

باقری بنابی از تلاش‌های کمیته امداد در کمک و مساعدت به محرومان و نیازمندان قدردانی و تصریح کرد: هرچند آمار بالای خانواده‌های تحت حمایت حس خوبی را به همراه ندارد، اما این مساعدت‌ها و کمک‌ها لازمه خودکفایی این خانواده‌ها است.

انتهای پیام
captcha