برگزاری جشن ولادت امام رضا(ع) در ارومیه
کد خبر: 4144911
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

برگزاری جشن ولادت امام رضا(ع) در ارومیه

مراسم جشن ولادت امام رضا(ع) با حضور مسئولان و مردم در مسجد امام حسین(ع) ارومیه برگزار شد.

حسن محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حسن محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه شامگاه 9 خرداد، در مراسم جشن ولادت امام رضا(ع) که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با بیان اینکه امام رضا(ع) از امکانات عصر خود به خوبی برای تشریح نقشه‌های حکومت طاغوت استفاده کرد، اظهار کرد: در عصر امام رضا علیه‌السلام حکومت بنی‌عباس از همه فرصت‌ها برای ضربه زدن به جایگاه امام رضا(ع) و شیعه استفاده می‌کرد و جلسات علمی متعددی را با هدف شکست دادن امام تشکیل می‌داد که همه آنها با هوشیاری و تیز هوشی علم الهی امام به نفع شیعه و اهل بیت تمام می‌شد.

وی با بیان این که شعر و سخنوری از جمله رسانه‌های آن عصر بود که امام رضا(ع) به نحو احسن از آنها استفاده کرد، گفت: یکی از نقشه‌های مامون برای حمله به شیعه این بود که کتب متعدد یونانی و ... را به زبان عربی و فارسی ترجمه کرده و وارد ممالک اسلامی کرد و امام رضا علیه‌السلام با ترویج اسلام عقلانی در مقابل اسلام‌های تحریفاتی دست‌ساز طاغوتی آن عصر، مقابل این توطئه دشمنان هم ایستاد و آن را خنثی کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد:  حکومت وقت با استفاده از ترجمه‌های وارداتی دست به ایجاد فرقه‌های انحرافی در بین مسلمانان کرد و امام رضا(ع) با روشنگری‌های خود این نقشه حکومت را نیز خنثی کرده و یک انقلاب فکری در جامعه آن عصر ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: ورود امام رضا(ع) برکات زیادی برای ایران داشت و بعدها موجب رویش و قدرت گرفتن شیعه شد، مامون تلاش می‌کرد با آوردن امام رضا(ع) به مشهد، حضرت را کنترل کرده و مردم را از ایشان دور کند اما حضرت از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد، هم چهره پلید مامون را افشا کرد و هم به تبلیغ علنی شیعه پرداخت.

انتهای پیام
captcha