ناامید کردن جوانان ابزار دشمن در جنگ نرم است
کد خبر: 4148119
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
معاون رئیس‌جمهور:

ناامید کردن جوانان ابزار دشمن در جنگ نرم است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در طول تاریخ، مستکبران منابع کشورها را غارت می‌کردند، گفت:‌ نوع غارتگری امروز، غارت دانشمندان و جوانان کشورهاست که از راه تهاجم و عملیات روانی انجام می‌شود و ابزار آن، ناامیدکردن جوانان است.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشوربه گزارش ایکنا از اصفهان، جشن بزرگ ازدواج دانشجویی با حضور 200 زوج از دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور و فنی‌‌وحرفه‌ای استان اصفهان، روز گذشته، 25 خرداد در سالن اجتماعات کوثر مجموعه‌ ورزشی 22 بهمن برگزار شد.

در این مراسم محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اسلام دین محبت است، اظهار کرد: عشق و محبت بین زوج‌ها باید در بالاترین نقطه خود قرار گیرد. مسیر زندگی، پر فراز و نشیب و روحیات انسان متأثر از شرایط محیطی است. بنابراین، کانون خانواده در زندگی افراد تأثیرگذارترین نقطه محسوب می‌شود و تشکیل خانواده باید در راستای شکل‌گیری شخصیت متعالی باشد. بخش مهم زندگی افراد که با ازدواج آغاز می‌شود، شکل‌گیری شخصیت است؛ اگر این شخصیت درست شکل بگیرد، زندگی دوام خواهد داشت و رشد فرزندان نیز متأثر از این شخصیت است.

وی با تأکید بر اینکه زیربنای زندگی را باید با محبت، مودت، صداقت و ازخودگذشتگی بنا نهاد، ادامه داد: با دقت، صبوری و ممارست، شخصیت خود را شکل دهید. تعارض‌ها، ناسازگاری‌ها و تلاطم‌ها را باید با صبوری، متانت، ازخودگذشتگی و درک درست یکدیگر حل کرد؛ سختی‌ها را با استعانت از خداوند و با همراهی یکدیگر آسان کنید. هیچ کشوری مگر با تلاش و کوشش مردمش پیشرفت نمی‌کند. پیشرفت و تأثیرگذاری در جهان سلطه و استکبارطلب امروز، به میزان پیشرفت در علم و فناوری وابسته است و ما باید همواره برتری خود را حفظ کنیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در طول تاریخ، مستکبران منابع کشورها را غارت می‌کردند، ولی نوع غارتگری امروزی، غارت دانشمندان و جوانان کشورهاست که از راه تهاجم و عملیات روانی انجام می‌شود و ابزار آن، ناامیدکردن جوانان است. اگر جوانان ناامید شوند، کشور عقب‌مانده خواهد بود. بهانه‌ای که برای تحریم انرژی هسته‌ای کشور ما داشتند، امروز عیان شده، به‌طوری که دعوا فقط بر سر جلوگیری از پیشرفت علم و فناوری در این سرزمین است. کشور ما به لحاظ استراتژیک مورد طمع ابرقدرت‌ها قرار دارد، ولی با شعار استقلال زیر بار زورگویی هیچ یک از قدرت‌ها نخواهیم رفت و با استفاده از منابع علمی و جوانان این کشور، می‌توانیم در جهان پیشرو باشیم.

تشکیل خانواده آغاز یک حرکت بزرگ اجتماعی است

حجت‌الاسلام و‌‌المسلمین احمد سالک، نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: تشکیل خانواده آغاز یک حرکت بزرگ دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی و حاکمیتی است. اگر مشکلی میان زوجین ایجاد شود، باید دوستانه آن را حل کرد. با اندیشیدن به کلیدواژه امید، به افق یک زندگی بلند با شادابی استوار چشم بدوزید، محور زندگی خود را عمل برای خدا قرار دهید و با اهتمام به رشد جمعیت، یک زندگی‌ شیرین برای آینده رقم بزنید. اتاق فکری دونفره تشکیل دهید و نفر سومی را انتخاب کنید تا اهداف‌ خود را که در این اتاق فکر به آنها دست یافته‌اید، به او ارائه دهید؛ این نفر سوم نمی‌تواند کسی جز خداوند باشد.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت در زندگی به معنای احترام به والدین یکدیگر است، گفت: با خدا انس عمیق داشته باشید و بندگی خود را خالص کنید. تقویت بنیه ارتباطی با محبت و علاقه امکان‌پذیر است. تحت‌تأثیر فضاسازی بیگانه، دشمن و خناسان جامعه قرار نگیرید، عشق را بیشتر کنید و محبت را روز به روز افزایش دهید. امام علی(ع) فرمود: «با تقوا باشید؛ تقوا حتی اگر کم باشد، شما را نجات می‌دهد. بین‌ خود و خدا پرده‌ای قرار دهید، ولو نازک باشد.» بداخلاقی و دل‌مشغولی به ضدارزش‌ها و وسوسه خناسان جامعه، باعث سست‌شدن محبت می‌شود. خط‌مشی دینی باید بر اساس قرآن و عترت باشد. بنابراین، زندگی خود را بر اساس الگوی امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) آغاز و ایمان و بنیه‌های زندگی را تقویت کنید.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیا تحت‌تأثیر اقتدار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته، تصریح کرد: این اقتدار با اخلاص و تقوا شکل گرفته است، شما نیز ارتباط خود را با خدا روز به روز تقویت و تلاش‌های علمی، فرهنگی، دینی و... را افزون کنید. باحیا باشید، زیرا بی‌عفتی به‌وسیله رسانه‌های بیگانه ترویج می‌شود؛ همچنین فریب تک‌فرزندی را نخورید، چراکه خداوند روزی‌رسان است؛ به او توکل و با امید، فرزندانی قوی تربیت کنید.

ازدواج آسان، به‌هنگام و آگاهانه

در ادامه رضا مختاری، رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با ابراز خرسندی به‌مناسبت میزبانی از زوج‌های دانشجو اظهار کرد: جشن‌های ازدواج دانشجویی طی سال‌های گذشته در سطح استان برگزار می‌شد و در طول زمان، فراگیر شدن ویروس کرونا، برگزاری این مراسم را لغو کرده بود. بنابراین، دانشگاه پیام نور تصمیم گرفت این سنت حسنه را با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ازدواج آسان احیا کند. ازدواج‌های دانشجویی از پایدارترین و خاطره‌انگیزترین ازدواج‌هاست و برگزاری چنین برنامه‌هایی، جوانان دانشجو را تشویق می‌کند، انگیزه ازدواج را در آنها افزایش می‌دهد و موجب گسترش سبک زندگی ساده و بی‌آلایش اسلامی ایرانی می‌شود که یکی از دغدغه‌‎ها و مطالبات مقام معظم رهبری است.

وی درباره هدیه‌ زوج‌های دانشجوی حاضر در این مراسم گفت: سفر مشهد مقدس برای تمامی زوج‌ها و کمک‌هزینه ۶ سفر کربلا از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، هدیه‌ای‌ست که برای زوج‌های دانشجو در نظر گرفته شده و طرح جوانی جمعیت که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، این امکان را به زوج‌ها می‌دهد تا با فرزندآوری، از مزایای طرح‌ استفاده کنند؛ به این ترتیب، وضعیت کشور با طرح جوانی جمعیت بهبود پیدا می‌کند و عامل مؤثری برای مقابله با بحران جمعیت خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز ضمن عرض تبریک و شادباش به زوج‌های حاضر در این مراسم اظهار کرد: طبق آمار، ازدواج دانشجویی یکی از موفق‌ترین انواع ازدواج‌هاست، به‌طوری که کمتر از پنج درصد این ازدواج‌ها به جدایی ختم می‌شود و بیش از ۹۵ درصد آنها به‎‌دلیل شناخت زوجین از یکدیگر و کفویت‌داشتن موفق است. نگرانی اصلی ما در این میان، مسئله حرکت جمعیت به سمت پیری و به خطر افتادن جوانی جمعیت است. امسال، شعار «ازدواج آسان، به‌هنگام و آگاهانه» برای ازدواج دانشجویی انتخاب شده و مجموعه دانشگاه‌ها برای تحقق این امر تلاش می‌کنند.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha