سوژه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس شناسایی می‌شوند
کد خبر: 4148744
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

سوژه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس شناسایی می‌شوند

مسئول پیشکسوتان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوژه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس با همکاری شورای پیشکسوتان دفاع مقدس استان شناسایی می‌شوند.

محمدشفیع پژمان، مسئول پیشکسوتان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، محمدشفیع پژمان، مسئول پیشکسوتان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 28 خردادماه در نشست شورای پیشکسوتان دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان در سال آینده، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای باشکوه این کنگره آغاز شده و در این راستا وظایفی نیز به ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط محول شده است.

وی افزود: در بازه زمانی باقیمانده تا این کنگره، باید 40 کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تدوین و چاپ شود که بر این اساس، کار سوژه‌یابی شروع شده است.

مسئول پیشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌و‌بویراحمد بیان کرد: سوژه‌های مورد نظر برای تدوین کتاب‌های تاریخ شفاهی باید از میان رزمندگانی انتخاب شوند که سابقه بیشتر از 30 ماه حضور در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس را داشته باشند.

پژمان تصریح کرد: شورای پیشکسوتان دفاع مقدس می‌تواند نقش مهمی در سوژه‌یابی تاریخ شفاهی دفاع مقدس داشته باشند و در این راستا از این شورا درخواست داریم افراد واجد شرایط برای تدوین تاریخ شفاهی را شناسایی و به ما معرفی کند.

وی در ادامه بیانات خویش، همچنین از تکمیل بانک اطلاعاتی پژوهشگران حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس که در این زمینه تجاربی دارند، می‌توانند به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مراجعه کنند تا از ظرفیت و توانایی آنها برای مصاحبه و تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس استفاده شود.

انتهای پیام
captcha