طرح صالحین در موکب‌های مرز مهران اجرا می‌شود
کد خبر: 4149065
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
برای دومین‌بار

طرح صالحین در موکب‌های مرز مهران اجرا می‌شود

امام جمعه مهران گفت: با توجه به نتایج مطلوب اجرای طرح صالحین در اربعین پارسال، این طرح با قدرت بیشتر در اربعین امسال در مرز مهران انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین امینی امام  جمعه مهرانحجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌عبدالله امینی، امام جمعه مهران، در گفت‌وگو با ایکنا از ایلام درباره اجرای دوباره طرح صالحین در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: در ایام اربعین پارسال 170 استادیار و سرمربی در قالب طرح صالحین به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) خدمات فرهنگی ارائه کردند که مورد تقدیر وزیر کشور و استاندار ایلام قرار گرفت.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در قالب این طرح و برگزاری نماز جماعت در تمام مواکب سطح مهران گفت: یکی از  خدمات دیگر در اجرای این طرح، فعالیت فرهنگی و معنوی به همراه کودکان زائر بود که توسط استادیاران و کارشناسان کودک در صدا و سیما انجام و مورد استقبال زائران واقع شد.

امینی با اشاره به اینکه از دیگر فعالیت‌های فرهنگی که امسال به‌روزرسانی و به زائران ارائه می‌شود، بهره‌مندی از دانش‌آموزان و نوجوانان است، تصریح کرد: نوجوانان و دانش‌آموزان در اربعین امسال با برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تر در امر پذیرایی و خدمت به زائران فعالیت خواهند کرد.

امام جمعه مهران یکی از خدمات فرهنگی که سال گذشته برای اولین‌بار به انجام رسید را برپایی موکب فرهنگی بیان کرد و گفت: در این موکب که با کمک اداره‌کل ارشاد اسلامی برپا شد، چهره‌های سرشناس فرهنگی برای حاضران سخنرانی کردند و ضمن پخش فیلم و کتاب، بسته‌های فرهنگی به زائران اهدا شد.

وی مهران را باب‌الحسین(ع) و باب‌الرضا(ع) خواند و اظهار کرد: مهران پایتخت خادمان سیدالشهداء(ع) است و در ایام اربعین علاوه بر تمامی مساجد و حسینیه‌ها، منازل مردم این شهر پذیرای زائران امام حسین(ع) هستند.

انتهای پیام
captcha