ثبت‌نام بیش از ۳ هزار یزدی در مسابقات قرآن و عترت بسیج + جزییات
کد خبر: 4149262
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

ثبت‌نام بیش از ۳ هزار یزدی در مسابقات قرآن و عترت بسیج + جزییات

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر یزد گفت: تاکنون سه هزار و 971 نفر از استان یزد در سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج ثبت‌نام کرده‌اند که از استان‌های پیشتاز در این زمینه هستیم.

محمدحسین زارع مهریزی، مدیر دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزدحجت‌الاسلام محمدحسین زارع مهریزی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد از ثبت‌نام سه هزار و 971 نفر از استان یزد در سی‌امین دوره مسابقات «قرآن و عترت بسیج» تا 30 خردادماه خبر داد و با اشاره به آمار تفکیکی نواحی مختلف گفت: 174 نفر در ابرکوه، 418 نفر در اردکان، 120 نفر در اشکذر، 87 نفر در بافق، 102 نفر در بهاباد، 125 نفر در تفت، 164 نفر در خاتم، 799 نفر در مهریز، 190 نفر در میبد، 985 نفر از ناحیه شهید الله‌دادی، 701 نفر از ناحیه بسیج شهید منتظر قائم، 104 نفر از ناحیه روح‌الله در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند. بنابراین ناحیه شهید الله‌دادی، شهرستان مهریز و ناحیه منتظر قائم پیشتاز و شهرستان بافق، بهاباد و اشکذر به ترتیب کمترین شرکت‌کننده را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 160 خانواده قرآنی حداقل دو نفر و 30 گروه قرآنی سه نفره تاکنون در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند، رتبه دوم استان در کشور را یادآور شد و افزود: خراسان جنوبی، یزد و زنجان پیشتاز ثبت‌نام هستند البته این رتبه‌بندی بر اساس درصد تحقق حد مطلوب اعلام شده است.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر یزد گفت: نوجوانان 9 الی 16 سال می‌توانند با صحیح‌خوانی نماز در مسابقات قرآن بسیج شرکت کنند. همچنین کودکان زیر هفت سال با حفظ پنج آیه «إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ»، «أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى»، «وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ»، «وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا»، «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» و کودکان 7 الی 10 سال نیز با صحیح‌خوانی سوره‌های کوتاه تین تا ناس می‌توانند در مسابقات قرآن بسیج شرکت کنند.

زارع ادامه داد: آزمون رشته‌های «مفاهیم سوره اعلی»، «مفاهیم سوره مؤمنون»، «کتاب صراط»، «مفاهیم دعای ۲۰ صحیفه سجادیه» به صورت مجازی آنلاین برگزار می‌شود و برگزیدگان مستقیماً به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا می‌کنند. همچنین افراد می‌توانند به صورت غیرحضوری در مسابقات رشته‌های «مفاهیم نامه ۵۳ نهج‌البلاغه»، «مفاهیم دعای صحیفه سجادیه» و «حفظ و ترجمه ۴۰ حدیث» شرکت کنند. نوجوانان زیر 16 سال نیز با ترتیل‌خوانی سوره‌های یس، واقعه، الرحمن و ملک و  کودکان زیر هفت سال تنها با حفظ پنج سوره آخر قرآن کریم می‌توانند به صورت فردی و یا همراه با خانواده در مسابقات شرکت کنند.

اجرای پویش «من مُبلغ قرآنم» در یزد

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج در سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی اضافه کرد: بخش فردی شامل رشته‌های آوایی با تنوع رشته‌ای از رده سنی زیرهفت سال آغاز می‌شود و تا بزرگسال ادامه دارد. یکی از این رشته‌ها حفظ و مفاهیم سوره مبارکه ملک ویژه رده سنی بالای ۱۶ سال است که افراد می‌توانند با حفظ این سوره تا مرحله کشوری راه یابند .

زارع رشته‌های مهارتی، معارفی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و دعاهای مأثور را از دیگر رشته‌های بخش فردی عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند به سایت دارالقرآن بسیج به آدرس  event.quranbsj.ir مراجعه و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر یزد با اشاره به اینکه امسال سهمیه استان یزد برای مسابقات 14500 نفر اعلام شده است از تمامی اقشار مختلف برای شرکت در این دوره از مسابقات دعوت به عمل آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری پویش سراسری «من مُبلغ قرآنم» خبر داد و گفت: دارالقرآن بسیج با برگزاری پویش‌های مختلف، علاقه‌مندان را به مسابقات قرآن بسیج دعوت می‌کند که پویش «من مُبلغ قرآنم» نیز با هدف دعوت از علاقه‌مندان قرآنی به شرکت در این مسابقات برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر یزد بیان کرد: برای شرکت در پویش افرادی که توسط فردی به مسابقات دعوت می‌شوند باید شماره تماس فرد دعوت‌کننده را در فرم ثبت‌نام به نشانی http://event.quranbsj.ir در قسمت معرف وارد کنند. 30 جایزه دو میلیون تومانی برای شرکت‌کنندگان در این پویش در نظر گرفته شده است و به افرادی که بیشترین دعوت به مسابقات قرآن بسیج را داشته باشند اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha