مبارزه با فساد از برکات هماهنگی بین قوای سه‌گانه است
کد خبر: 4149717
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

مبارزه با فساد از برکات هماهنگی بین قوای سه‌گانه است

امام‌جمعه شهرکرد گفت: امروز خوشبختانه هماهنگی بین قوای سه‌گانه ساری و جاری است و برکات این همدلی‌ها باعث شده که دولتمردان بتوانند در گلوگاه‌های فساد حضور بازدارنده داشته باشند و با قوانینی که مجلس تصویب می‌کند راه را برای مبارزه با فساد و رشد ملت باز کرده است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، دوم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه حیات ما در گرو تقوا يعنی ترک محرمات و انجام واجبات است، اظهار کرد: ضمن تسلیت در پیش بودن شهادت حضرت امام محمدباقر(ع)، حدیثی از ایشان در بحارالانوار آمده که فرموده است کسی که سنت بد را در جامعه باب کند، هر چه گناه که دیگران انجام دهند به حساب پایه‌گذار آن گناه نیز نوشته و بر پرونده سیاه اعمالش افزوده می‌شود. 

وی با ذکر اینکه شکل دادن رسوم غلط از جمله در مراسم عروسی یا دیگر عرصه‌ها سنت ضلاله هستند، ادامه داد: هر فرد به صرف اینکه می‌تواند، حق ندارد یک رسم را در جامعه شکل دهد و دیگران در اجرای آن دچار زحمت و مشکل شوند. امام(ع) می‌فرمایند کسی که پایه‌گذار سنت‌های ضلاله در جامعه هستند، گناهان دیگران در پرونده او نیز ثبت خواهد شد. 

امام‌جمعه شهرکرد با گرامیداشت نهم ذیحجه و روز عرفه که روز تکلیف‌شناسی و مجاهدپروری است، گفت: مردم به خوبی قدرشناس عرفه هستند و به خوبی از دعای عرفه بهره‌مند می‌شوند که باید گسترش یابد؛ عرفه روز خداشناسی و نجات خود از مهالک است. 

نکونام با یادآوری عید سعید قربان، تصریح کرد: رسیدن به کمالات انسانی بدون قربانی محقق نمی‌شود که قربانی کردن نفس و شیطان درون یکی از مصادیق قربانی است. کسی که پا روی نفس و هواهای نفسانی نگذارد، نمی‌تواند درجات متعالی را کسی کند. حضرت ابراهیم(ع) نیز پا روی نفس گذاشت و اسماعیل را که کم نعمتی برایش نبود، به امر و در راه خدا خداوند به قربانگاه برد و یه کمال مطلوب رسید. 

غدیر؛ مبنای مکتب اهل‌بیت(ع)

خطیب جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه امسال باید غدیر را زنده کنیم و حیات ببخشیم، گفت: غدیر در مکتب اهل‌بیت(ع) یک مبناست و غدیرشناسی از ملزومات تثبیت مکتب تشیع به‌شمار می‌رود. غدیر مورد غفلت واقع شده و در حد یک عید نگاه می‌شود که به دیدار سادات برویم و شیرینی پخش کنیم. غدیر پرمحتواست و هر چه می‌توانیم توجه آحاد جامعه را باید به آن جلب کنیم.

نکونام با اشاره به ششم تیرماه و سالروز سوءقصد به جان مقام معظم رهبری در سال ۶۶ در مسجد ابوذر تهران، بیان کرد: اراده الهی آن بود که این شخصیت بماند و ده‌ها سال‌ به مردم خدمت کند و جامعه را ارتقا ببخشد و عزت و کرامت ایران و ایرانی را که امام خمینی(ره) به ارمغان آوردند، تداوم ببخشد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای هفت تیرماه، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در خصوص شهید بهشتی فرمودند که این شهید والامقام مظلومیتش بیش از شهادتش رنج‌آور است. او مظلوم بود زیرا دشمن هر چه توانست علیه او سمپاشی کرد و مردم نیز تحت تأثیر این القائات، او را متهم و خون به دل او کردند. اما او محکم ایستاد و تقدیر این بود که در روز هفت تیر او و یارانش با خونشان اسلام عزیز را یاری کنند.

نکونام افزود: شهید استکی، شهید عزیز استان ما در این حادثه تروریستی نیز با خون خود اسلام را یاری کرد و امروز به فضل الهی ثمره این خون‌ها را در انقلاب اسلامی شاهدیم. 

وی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه باید از شهید بهشتی الگو بگیرد و راهش را تداوم بخشد، گفت: امروز به مدد الهی تا حدودی این مهم محقق شده است؛ امروز خوشبختانه هماهنگی بین قوای سه‌گانه ساری و جاری است و برکات این همدلی‌ها باعث شده که دولتمردان بتوانند در گلوگاه‌های فساد حضور بازدارنده داشته باشند و با قوانینی که مجلس تصویب می‌کند، راه برای مبارزه با فساد و رشد ملت باز شده است. 

نکونام خطاب به مسئولان با تأکيد بر اینکه اگر رضایت مردم جلب نشود گویی هیچ کاری نکرده‌ایم، اضافه کرد: کارها باید به گونه‌ای باشد که آثار آن برای مردم قابل مشاهده باشد و رضایت آنان را به دنبال داشته باشد. 

عاقبت‌بخیری در سایه جمهوری اسلامی 

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به موج ترورهای دهه ۶۰ با سردمداری منافقان کوردل، توضیح داد: آنان به پشتیبانی آمریکا و اروپا و صهیونیست‌ها در ایران جنایت می‌آفریدند، آنان به هیچ‌کس نه کاسب بازار، نه کارگر کارخانه، نه مسئولان و مقامات رحم نکردند و ۱۷ هزار ترور در این ایام رخ داد. 

نکونام ادامه داد: در نهایت، ایران اسلامی منافقان را به انزوا رساند که با رسوایی فرار کردند اما دشمنان بیرونی انقلاب با تحلیل‌های غلط خودشان، منافقان را زیر بال و پر خود گرفتند و تقویت و کمک کردند. در جنگ تحمیلی اینان به کمک صدام آمدند و در نهایت در عملیات مرصاد مفتضحانه شکست خوردند اما درس نگرفتند.

نکونام با تأکيد بر اینکه منافقان بارها و بارها از سوی اربابان خود مورد بی‌مهری قرار گرفتند، گفت: آنان چاره‌ای جز سازش با اربابان خود نداشتند زیرا جز در سایه آنان نمی‌توانستند زیست کنند. این روزها در آلبانی می‌شنویم که گروهک منافقان به‌عنوان تروریست شناخته شدند و اردوگاه آنان به کلی تخلیه شد. آمریکا و اروپا نیز از آنان انزجار یافته و این نتیجه بد عمل کردن و مقابل جمهورى اسلامى ایستادن است. امروز همان کشورهایی که به منافقان پناه می‌دادند متوجه اشتباه خود شده‌اند و برای برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی بر یکدیگر سبقت می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه مقابله با اسلام و دین خدا نمی‌تواند عاقبت خوبی داشته باشد، توضیح داد: این کلام شهید سلیمانی بسیار مهم و ماندگار است که قائل بود عاقبت‌بخیری در سایه همکاری با نظام و جمهوری اسلامی حاصل می‌شود. 

نکونام با بیان اینکه یأس لشگر شیطان است، تصریح کرد: مؤمن همیشه به آینده روشن خود امیدوار است، امروز مشکلات وجود دارد اما دین خدا با مشکلات پیش می‌رود و هیچگاه امر دین با آسانی و روانی پیش نرفته است. همه انبیا جهاد کردند، کشته شدند، خون دادند تا دین خدا ماندگار شد.

امام‌جمعه شهرکرد تصریح کرد: برای رفع مشکلات، مسئولان باید تلاش کنند که همين هم هست و در روزهای اخیر سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به استان شاهد بودیم که با روحیه جهادی سه ماه قبل نیز به استان آمده بود که برنامه‌های خوبی را برای استان تدارک دیده و اعتبارات خوبی را تخصیص داد.

انتهای پیام
captcha