مرحله کشوری جشنواره سراسری قرآن دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود
کد خبر: 4149883
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

مرحله کشوری جشنواره سراسری قرآن دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود

معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از برگزاری مرحله سراسری سی‌اُمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرحله از دهم تیرماه در مشهد آغاز می‌شود.

برگزاری مرحله کشوری جشنواره سراسری دانشگاه فنی و حرفه‌ای

مسلم گنجی،‌ معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مرحله دانشگاهی سی‌امین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه‌ در ماه گذشته گفت: این مرحله از مسابقات در دانشگاه‌های مختلف فنی‌وحرفه‌ای به صورت غیرحضوری برگزار شد. در ادامه از هر رشته 10 نفر برتر برای حضور در مرحله کشوری مشخص و به دبیرخانه جشنواره معرفی شده‌اند. 

وی افزود: مرحله سراسری این جشنواره به صورت حضوری و به میزبانی دانشکده شهید محمد مرتضوی، مشهد برگزار می‌شود. بر اساس برنامه زمانی تعریف شده، روز دهم تیرماه شاهد ورود شرکت‌کنندگان به محل برگزاری جشنواره خواهیم بود. همچنین روز یازدهم افتتاحیه و روز سیزدهم نیز اختتامیه برگزار خواهد شد.

معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد:‌ مرحله نهایی این جشنواره با حضور نزدیک به 300 دانشجو که برگزیدگان مرحله دانشگاهی در 31 رشته مختلف این رویداد هستند، برگزار می‌شود.

گنجی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی در مورد دلایل تأخیر برگزاری این مرحله از جشنواره و در حالی که سایر دستگاه‌های دانشگاهی مرحله سراسری خود را زودتر برگزار کرده‌اند، گفت: در سال‌های گذشته همیشه جشنواره را در تابستان برگزار می‌کردیم و امسال نیز برنامه‌ریزی بر این اساس صورت گرفته بود. 

وی افزود: با توجه با اینکه به دنبال استفاده از امکانات دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای برگزاری مرحله سراسری جشنواره بودیم، با توجه به اینکه در طول ترم امکان استفاده از این امکانات نبود ناگزیر بودیم تا دانشگاه‌ها تعطیل شود. به همین دلیل مرحله کشوری جشنواره نسبت به دستگاه‌های دیگر مقداری به تأخیر افتاد. 

معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اظهار کرد: یکی دیگر از دلایلی که باعث شد تا این مسابقات در این بازه زمانی برگزار شود، بحث برگزاری مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در مردادماه سال جاری بود. با توجه به این موضوع، جشنواره قرآنی فنی و حرفه‌ای فاصله اندکی با برگزاری جشنواره ملی دارد و این می‌تواند به برگزیدگان برای حضور با آمادگی بیشتر کمک کند.

گنجی در بخش پایانی با اشاره به اینکه بعد از دوران کرونا برای اولین بار است که مرحله کشوری جشنواره به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت:‌ امیدوارم سی‌امین جشنواره قرآنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با کیفیت خوبی برگزار شود.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در 31 رشته شامل بخش‌های آوایی، معارفی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، هنری، ادبی، فناوری، پژوهشی و نوآفرینی قرآنی برگزار می‌شود. از این بین بخش‌های فناوری و پژوهشی و نوآفرینی قرآنی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

همچنین بخش آوایی به عنوان یکی از بخش‌های مهم جشنواره‌های دانشجویی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء قرآن کریم، مداحی، اذان و تواشیح برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha