پاسخ محکم علمای شیعه بحرینی به فتنه‌‌انگیزی‌های مذهبی
کد خبر: 4149891
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

پاسخ محکم علمای شیعه بحرینی به فتنه‌‌انگیزی‌های مذهبی

عالمان دینی بحرین از جمله خطیب جمعه مسجد الدراز منامه در پاسخ به فتنه‌انگیزی‌های فرقه‌ای علیه شیعیان از برخی تریبون‌ها ضمن تشریح دلایل متقن زیارت قبور حضرت رسول اکرم و ائمه اطهار(ع) بر لزوم حفظ وحدت ملی در برابر دشمنان تأکید کردند.

 به گزارش ایکنا به نقل از منامه پست، شیخ علی رحمه، خطیب جمعه مسجد جامع امام صادق(ع) در شهرک الدراز در غرب منامه، پایتخت بحرین توهین به جامعه شیعیان این کشور  توسط برخی تریبون‌های دینی وابسته به رژیم آل خلیفه در مشرک و اهل باطل خواندن مذهبی شیعی را محکوم کرد.

شیخ رحمه گفت: عقیده ما در توحید و اخلاص عبودیت برای خداوند متعال و نفی همه اشکال شرک است و عقیده‌ای است که سرمنشأ اصیل آن، حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) و کتب عقیدتی علمایمان با شواهد روشن فراوان در آن است.

وی افزود: همان طور که علامه عبدالله الغریفی تأکید کرد: ما(شیعیان) عباد قبور(بردگان قبور) نیستیم. این یک واقعیت آشکار و روشن است. حقانیت زیارت قبور صالحین و اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) ثابت شده است و گریه برای آنها با قرائن قاطع و ادله روشن تأیید شده و سیره سلف صالح هم بر این بوده است.

پاسخ محکم علمای شیعه بحرینی به فتنه‌های تازه طائفه‌ای/اماده

خطیب جمعه الدراز گفت: حرف غیرمسئولانه حتی اگر از طرف یک مسئول باشد غیرمسئولانه می‌ماند و حرف غیرمسئول جهل است، حتی اگر از طرف مدعی علم باشد و حرف غیرمسئول افراطی‌گری است، حتی اگر از سوی کسی به زبان بیاید که مدعی میانه‌روی است و کلام غیرمسئولانه مخرب است، حتی اگر گوینده آن به دروغ قصد اصلاح داشته باشد و کلام غیرمسئولانه نابود کننده است حتی اگر کسی که آن را ساخته و پرداخته می‌کند ادعای سازندگی داشته باشد.

پاسخ محکم علمای شیعه بحرینی به فتنه‌های تازه طائفه‌ای/اماده

شیخ رحمه بر لزوم اتحاد، التیام شکاف‌ها، التیام زخم‌ها، پل‌سازی، اعتماد‌سازی و وحدت صفوف اسلامی و ملی در بحرین تأکید کرد و گفت: دشمنان اسلام بسیارند، لذا دیگر نیازی به ایجاد دشمنی بین طوائف اسلامی نیست و مشکلات مسلمانان هم خود کم نیست.

پاسخ محکم علمای شیعه بحرینی به فتنه‌های تازه طائفه‌ای/اماده

علامه سید عبدالله الغریفی، عالم دینی برجسته در بحرین نیز گفتمان نفرت‌پراکنی از سوی برخی تریبون‌های دینی در بحرین در توهین به شیعیان را محکوم کرد.

ارادت به مقام ائمه اطهار(ع) درس زندگی است

وی تأکید کرد: ما قبرپرست نیستیم، بلکه وقتی در برابر مزار حضرت رسول اکرم(ص) و امیر المؤمنین، علی(ع) و امام حسین(ع) می‌ایستیم، درس می‌گیریم، زیرا آنها سازندگان تاریخ و عشق و وحدت و مدارا هستند. آنها اهل بیت نبوت و چراغ راه هدایت بشریت هستند.

وی افزود: امام حسین(ع) به مسلمانان قهرمان‌پروری و مقاومت و اراده واقعی و دوری از ظلم و ظالمین و فساد و مفسدین را آموخت. اندیشه‌هایش در قلب‌ها و اخلاق و ارزش‌ها حاضر است. او مبارزه با همه اشکال شرک و گمراهی و رد افراط‌گرایی و تروریسم و خشونت را آموخت.

پاسخ محکم علمای شیعه بحرینی به فتنه‌های تازه طائفه‌ای/اماده

این عالم دینی بحرینی با اشاره به اینکه یک کلمه نادرست می‌تواند آثار ویرانگر و زیانباری را داشته باشد، گفت: کسانی که گفتمان نفرت‌پراکنی را محکوم می‌کنند، کجا هستند وقتی این گفتمان از برخی تریبون‌های دینی و علیه یک مذهب بزرگ بیان می‌شود. ما حامی گفتمان نفرت نیستیم و حامی وحدت وطن و دین و ارزش‌ها و تاریخ آن می‌مانیم.

انتهای پیام
captcha