مفتی عمان خواستار تحریم اقتصادی سوئد شد
کد خبر: 4151829
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

مفتی عمان خواستار تحریم اقتصادی سوئد شد

مفتی عمان در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، خواستار تحریم اقتصادی این کشور از سوی کشورهای اسلامی شد.

به گزارش ایکنا، شيخ احمد بن حمد الخليلی مفتی عمان در توییتی خواستار تحریم کالاهای تولید سوئد شد. 

وی در این توییت نوشت: سوئد به جنایات بزرگ خود علیه اسلام راضی نبود و اکنون با آتش زدن قرآن کریم، کتاب عظیم الشأن مسلمانان در روز عید قربان، بزرگترین چالش را پیش روی ملت اسلامی قرار می‌دهد. 
الخلیلی پرسيد: مسلمانان در شرق و غرب زمين كجايند كه با اين جنايت آنگونه که لازم است مقابله كنند؟

وی تصریح کرد: کمترین کاری که باید در قبال این جنایت بزرگ انجام شود تحریم کامل سوئد با امتناع از خرید  محصولات این کشوراست.
 
مفتی عمان از مسلمانان اعم از دولت‌ها، مؤسسات و مسلمانان، خواست تا تمامی مبادلات مالی بین خود و سوئد را لغو کنند.
 الازهر در مصر هم از همه ملت‌های اسلامی و عربی و صاحبان وجدان‌های بیدار خواسته است که کالاهای سوئدی را تحریم کنند. در بیانیه الازهر آمده است: با تکرار هتک حرمت‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز علیه همه مسلمانان جهان تحت عناوین آزادی بیان ما خواهان تحریم کالاهای سوئدی در یاری کتاب خدا هستیم.

پارلمان عربی نیز از ملت‌های عربی و اسلامی خواسته است کالاهای سوئدی را تحریم و از سفر به این کشور پرهیز و از پارلمان‌های سراسر جهان نیز خواسته است قوانین جدی در لزوم تحریم کالاهای سوئدی وضع کنند. در کویت و تعدادی از کشورهای اسلامی انجمن‌های تعاونی خواستار تحریم کالاهای سوئدی شدند.

حمد المطر، یک عضو پارلمان کویت در توئیتی نوشت: آنچه که دولت‌ها در انجام آن کوتاهی می‌کنند، مردم می‌توانند به آن برسند. قرآن ما، خط قرمز است و ما به یک پویش فردی و جمعی به رهبری سازمان‌های جامعه مدنی برای تحریم اقتصادی سوئد نیاز داریم. وی از انجمن‌های تعاونی اقتصادی در کشورهای عربی خواست پویش‌هایی را برای تحریم محصولات سوئدی آغاز کنند.

انتهای پیام
captcha