از شکست صهیونیست‌ها در جنین تا حمله راکتی مقاومت به اراضی اشغالی
کد خبر: 4152676
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
با تحولات فلسطین

از شکست صهیونیست‌ها در جنین تا حمله راکتی مقاومت به اراضی اشغالی

رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از حدود 48 ساعت حملات جنایتکارانه به جنین بدون اینکه به اهداف خود دست یابد، مجبور به فرار از این شهر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رژیم اشغالگر صهیونیستی بامداد دوشنبه گذشته حمله نظامی گسترده‌ای را علیه جنین به ویژه اردوگاه آن با هدف نابودی مقاومت آغاز کرد و گمان می‌کرد می تواند خیلی زود این نبرد را به نفع خود یکسره کرده و دستاورد بزرگی کسب کند.

اما هر بار که جنگ ادامه می یافت مقاومت نیز شجاعانه تر به نبرد با دشمن ادامه داد و ضرباتی سخت و کاری به آن وارد کرد.
حملات هوایی و زمینی دشمن صهیونیستی و مشارکت بیش از 1000 نیروی مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها نیز نتوانست جلوی مقاومت فلسطینیان در اردوگاه جنین را بگیرد.

دشمن اشغالگر صهیونیستی با تهدید ساکنان جنین به خروج از این اردوگاه قصد دست زدن به جنایتی بزرگ علیه مقاومت را داشت اما هرگز موفق به این کار نشد.

سرانجام پس از گذشت حدودا 48 ساعت از آغاز جنگ علیه جنین، اشغالگران اسرائیلی مجبور به فرار از این اردوگاه شدند.

پس از پیروزی مقاومت خانواده های فلسطینی که تحت حملات هوایی دشمن صهیونیستی مجبور به ترک اردوگاه شده بودند، به خانه‌های خود بازگشتند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

هنیه: دشمن سرافکنده مجبور به فرار از جنین شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس پیروزی مقاومت در جنین بر دشمن صهیونیستی را تبریک گفت.

اسماعیل هنیه در اظهاراتی مطبوعاتی پس از پیروزی جنین بر اشغالگران صهیونیست تأکید کرد: پس از شکست خفت‌بار دشمن و فرار آن از اردوگاه جنین و پس از مقابله یکپارچه مجاهدان فلسطینی از شاخه‌های مختلف مقاومت و ایجاد رعب و وحشت در دل ارتش دوباره شکست‌خورده صهیونیستی، این موارد را مورد تاکید قرار می‌دهم:

اول اینکه مفتخرانه به دلاورمردان مقاومت در اردوگاه جنین و ساکنان مبارز آن که از مقاومت حمایت کردند و صفحه تازه‌ای از عزت و بزرگی را در مقابله با جنایت دشمن رقم زدند، سلام و درود می‌فرستم.

دوم: تمامی گزینه‌ها برای پشتیبانی از جنین و قهرمانان آن روی میز بود و عملیات قهرمانانه تل آویو و آنچه در کرانه باختری شاهد بودیم، صرفا گویای این بود که اقشار مختلف جامعه فلسطین در تمامی مناطق حامی جنین و پشتیبان آن در این نبرد قهرمانانه است و مقاومت گزینه راهبردی آنان برای پاسخگویی به جنایت دشمن و بیرون‌راندن اشغالگران از سرزمین فلسطین است.

سوم: از طریق تمامی طرف‌ها پیام‌های واضحی به دشمن دادیم مبنی بر اینکه مقاومت در تمامی عرصه‌ها و میادین خود را خارج از نبرد جنین نمی‌داند و دشمن صهیونیستی باید سریعا تجاوز علیه این اردوگاه را متوقف کند.

چهارم: به رغم شهادت و زخمی‌شدن شماری از فلسطینیان در حمله وحشیانه دشمن صهیونیستی به اردوگاه جنین، مقاومت درسی سخت و فراموش‌نشدنی به دشمن داد و تلفات سنگینی به آن وارد کرد و گذر زمان حجم خسارات و تلفات وارده به دشمن به دست مقاومت را مشخص و این رژیم را وادار خواهد کرد از این پس هر گاه خواست به فکر جنایتی دیگر علیه ملت فلسطین باشد، تبعات آن را به خوبی محاسبه کند.

پنجم: به دشمن صهیونیستی می‌گوییم که آن زمان که بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای علیه ملت فلسطین دست به جنایت می‌زد، دیگر به سر آمده و امروز جنین و قبل از آن نیز قهرمانان ما در خیابان‌ها و کوچه‌های کرانه باختری درسی فراموش‌نشدنی در مقاومت و پایداری به این رژیم دادند و نبرد سیف القدس را نیز که مقاومت در سرزمین مبارک غزه علیه اشغالگران رقم زد، هنوز از یاد نبرده‌اند.

48  ساعت مقاومت قهرمانانه و 13 شهید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که پس از 48 ساعت جنگ در جنین 13 فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به 120 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

دست کم حال 20 نفر از مجروحان وخیم است و ممکن است بر تعداد شهدا افزوده شود.

صهیونیست‌ها در این حمله جنایتکارانه، اردوگاه جنین را آماج حملات وحشیانه زمینی و هوایی قرار دادند.

در مقابل، مقاومت فلسطین هم قهرمانانه به مبارزه با اشغالگران اسرائیلی برخاسته و ضربات سختی به آن‌ها وارد کرد.

هلاکت یک نظامی اسرائیلی

الجزیره به نقل از برخی منابع تأکید کرد که در درگیری‌های مبارزان مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه جنین، یک نظامی اسرائیلی به هلاکت رسید.

در آخرین لحظات فرار صهیونیست‌ها از جنین مبارزان مقاومت باز هم به نبرد ادامه دادند و خودروهای زرهی و جنگ افزارهای اسرائیلی را با انفجار بمب بدرقه کردند که طی آن یکی از نیروهای نخبه ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای رسما به هلاکت این نظامی خود اذعان کرد.

مبارزان قسام، گروهان‌های قدس و گردان‌های شهدای الاقصی در عملیاتی مشترک برای نظامیان اسرائیلی در جنین کمین کردند که طی آن یک نظامی اسرائیلی به هلاکت رسید.

گردان جنین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی انفجار بمب در کنار یک جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جنین، دست کم یک نظامی اسرائیلی به هلاکت رسید.

گردان‌های شهید عزالدین قسام هم در بیانیه‌ای ضمن اعلام هلاکت یک نظامی اسرائیلی در کمین مقاومت برای اشغالگران در جنین، از درگیری شدید و رو در رو با صهیونیست‌ها در کوچه‌ها و محله‌های اردوگاه جنین خبر داد و تأکید کرد که این درگیری‌ها با تلفات نیروهای اشغالگر همراه بوده است.

حمله راکتی مقاومت به اراضی اشغالی

مقاومت فلسطین پس از پیروزی جنین بر اشغالگران اسرائیلی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور باریکه غزه را هدف حمله راکتی قرار داد.

‌مقاومت فلسطین سه شنبه شب دست کم 5 راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.

منابع عبری زبان اعلام کردند که این راکت‌ها به سمت شهر اشغالی سدیروت شلیک شده است.

این منابع تأکید کردند که سامانه گنبد آهنین فعال شده و راکت‌های شلیک‌شده را رهگیری و منهدم کرده است.

در پی این حمله راکتی، آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه، عسقلان، ایویم، نیرعام و سدیروت به صدا درآمد. 

انتهای پیام
captcha