سعادت جامعه در گرو بازگشت به دامان غدیر است
کد خبر: 4153234
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

سعادت جامعه در گرو بازگشت به دامان غدیر است

امام‌جمعه موقت شهرکرد گفت: امروز اگر می‌خواهیم در ساحل امن کمال و سعادت به مأوا و مأمن برسیم، باید به دامان غدیر بازگردیم و علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را الگوی خود در جامعه قرار دهیم و در طریق مکتب اهل‌بیت(ع) و فرمایشات و دستورات آن بزرگواران گام برداریم.

سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد امروز ۱۶ تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با تبریک عید سعید غدیر، اظهار کرد: گویاترین تعبیر در خصوص ادا نشدن حق واقعه غدیر را امیرالمؤمنین(ع) در خطبه سوم نهج‌البلاغه موسوم به خطبه شقشقیه فرمودند که بر طبق مضمون آن، حضرت قائلند که ردای خلافت را ابوبکر بر تن کرد در حالی‌که می‌دانست جایگاه من برای خلافت جایگاهی بود که خداوند مقدر فرمود و آنچنان بود که سیل رحمت و نعمت از سوی من به جامعه سرازیر شود. 

وی با ذکر اینکه جامعه اگر بر محور امام حرکت کند هیچگاه دچار انحراف نخواهد شد، ادامه داد: جامعه‌ای که مکتب و مذهب امیرالمؤمنین‌(ع) را معیار قرار ندهد، دچار بلاهای افراط و تفریط خواهد شد. 

فاطمی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب، ایران اسلامی توانسته ملجأ و الگوی ملت‌های ستمدیده باشد زیرا بر محور امامت و ولایت حرکت می‌کند و امامین انقلاب بر اساس مکتب علوی کشور را اداره کرده و اندیشه‌های امت اسلامی ایران و جهان را مدیریت می‌کنند و لذا، هر چه بر عزت و اقتدار این ملت و کشور افزوده می‌شود، دشمنان انقلاب و اسلام خوارتر می‌شوند.

وی تأکید کرد: امروز اگر می‌خواهیم در ساحل امن کمال و سعادت به مأوا و مأمن برسیم، باید به دامان غدیر بازگردیم و علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را الگوی خود در جامعه قرار دهیم و در طریق مکتب اهل‌بیت(ع) و فرمایشات و دستورات آن بزرگواران گام برداریم. 

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه معمولاً همزمان با عید سعید غدیر مراسم ملبس شدن طلاب به لباس روحانیت در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، افزود: باید تأکید کنم که طلاب نیازمند تشویق مردم هستند و لذا وظیفه داریم نقش واقعی این سربازان امام زمان(عج) را خوب بشناسیم و آنان را در مسیری که قرار دارند، تا می‌توانیم تشویق و ترغیب کنیم. 

فاطمی با اشاره به جشن غدیر در روز گذشته در شهرکرد و جای‌‌جای استان، توضیح داد: این برنامه در اولین سال برگزاری بسیار با شکوه و زیبا برگزار شد که امیدواریم در سال‌های آتی نیز شاهد برپایی آن باشیم.

انتهای پیام
captcha