حضور 3 میلیون نفری تهرانی‌ها در مهمانی 10 کیلومتری غدیر
کد خبر: 4154272
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
احمد وحیدی خبر داد:

حضور 3 میلیون نفری تهرانی‌ها در مهمانی 10 کیلومتری غدیر

وزیر کشور با بیان اینکه رسانه‌های خارجی نسبت به حضور مردم در مهمانی 10 کیلومتری روز عید غدیر بی‌تفاوت بودند، گفت: برآوردها حاکی از حضور سه میلیون نفری مردم بود اما رسانه‌های خارجی این حضور را نشان ندادند.

حضور 3 میلیون نفری مردم تهران در مهمانی 10 کیلومتری غدیربه گزارش خبرنگار ایکنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در همایش «امیرالمؤمنین(ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» که امروز سه‌شنبه ۲۰ تیر در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد، ضمن تبریک ایام ذی‌الحجه بیان کرد: روز مباهله، روز حقانیت اهل‌بیت(ع) در عالی‌ترین شکل خود بود. غدیر بسیار مهم است و جایگاه بسیار بلندی را از این واقعه نشان می‌دهد. در لسان قرآن بسیار روشن است که وقتی به پیامبر(ص) می‌فرماید «وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» اگر این کار را انجام ندهی انگار رسالت خود را ابلاغ نکردی؛ نشان از اهمیت جایگاه غدیر دارد. 

وی ادامه داد: دین اسلام در روز غدیر کامل شد و باید دید به چه علت به این روز آنگونه که شایسته بود توجه نشد و کار به جایی رسید که ۶۰ سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین(ع)، او را بر روی منابر دشنام می‌دادند.

وحیدی افزود: رسانه‌ها همیشه نقش مهمی داشتند؛ چه در این زمان و چه در زمان صدر اسلام. آنچنان جریان انحراف، تحریف و تزویر در زمان غدیر حاکم بود که سبب شد ذهنیت جامعه اسلامی به سمت دیگری برود. انقلاب اسلامی از پس قرن‌ها ظهور کرد و این انقلاب در ادامه غدیر است و آنچه که امروز در دنیای غرب مشاهده می‌کنیم ادامه جریان فریب و دروغ است.

وی با بیان اینکه جریان غدیر زنده است افزود: ولایت فقیه ادامه جریان غدیر و تجلی غدیر در عصر غیبت است و ما شاهد تداوم غدیر و تداوم جریان دشمنی‌ها نیز هستیم. 

وزیر کشور با اشاره به حضور مردم در مهمانی 10 کیلومتری روز غدیر بیان کرد: رسانه‌های خارجی نسبت به حضور مردم در روز عید غدیر بی‌تفاوت بودند؛ برآوردها از تهران حاکی از حضور سه میلیونی مردم بود اما رسانه‌های خارجی حضور را نشان ندادند. برپا داشتن غدیر و توجه به همه ابعاد آن اگر از عاشورا مهم‌تر نباشد کمتر نیست؛ عاشورا ادامه غدیر است. اگر بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را چهار نقطه اوج حرکت بدانیم پیوستاری را نشان می‌دهد که ما بر مسیر آن حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جوان ما زمانی بی‌هویت می‌شود که نسبت به اهل‌بیت(ع) دور شود، گفت: امکان ندارد جوانی نسبت به اهل‌بیت(ع) حب داشته باشد و بی‌هویت باشد. معارف اهل بیت(ع) نجات دهنده بشریت و بزرگترین سلاح برای بازگرداندن جوانان به اسلام عزیز است. 

وحیدی ادامه داد: ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در اربعین جوانان هستند؛ اینکه گفته می‌شود دهه هشتادی‌ها از انقلاب جدا شدند اشتباه است؛ مثال این اتفاق را در اربعین و عید غدیر شاهد بودیم. یکی از مهم‌ترین جلسات فرهنگی که در نظام مقدس ما برگزار می‌شود همین توجه به معارف اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام
captcha