حجاب مسئله‌ای تمدنی و رویارویی تفکر الهی و شیطانی است
کد خبر: 4154613
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
احمد وحیدی:

حجاب مسئله‌ای تمدنی و رویارویی تفکر الهی و شیطانی است

وزیر کشور در جمع مدیران استان تهران و حراست‌های اجرایی با تأکید بر اینکه مسئله عفاف و حجاب امروز عنصر هویتی برای ماست، گفت: حجاب مسئله تمدنی و رویارویی تفکر الهی و شیطانی است.

حجاب مسئله‌ای تمدنی و رویارویی تفکر الهی و شیطانی استبه گزارش ایکنا؛‌ احمد وحیدی، وزیر کشور، در نشست تخصصی عفاف و حجاب ویژه مدیران استان تهران و حراست‌های اجرایی که امروز ۲۱ تیرماه به همت استانداری تهران در برج میلاد برگزار شد، با تأکید بر اینکه بانوان رکن اصلی قدرت ما هستند از آنها تشکر کرد و گفت: عفاف و حجاب اکنون به موضوع رایج در کشور ما تبدیل شده است. مسئله اصولاً برخورد دو تمدن است‌. تمدن مبتنی بر ارزش‌های انسانی، اخلاقی و الهی و تمدنی مبتنی بر کالاواره قلمداد کردن زنان و مردان که توسط کسانی که لکه‌های سیاه بر پیشانی را حمل می‌کنند و مهم‌ترین چیزی که در آن ذبح شده انسانیت انسان است، ارائه شده است.
 
وی ادامه داد: امریکا سردمدار این تمدن، با ۱۷۰ هزار زندانی زن بزرگ‌ترین زندان زنان را در جهان دارد. نزدیک به ۵۰ درصد فرزندان نامشروع و زنانی که خودشان اعلام می‌کنند در تمدنی که از لحاظ لذت‌های جنسی آزاد است، ۱۵ درصد آنها مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، نیز مربوط به امریکاست.
 
وزیر کشور افزود: این تمدن توسط نظام رضا قلدر در ایران با عنوان کشف حجاب نشان داد اساساً کشف حجاب طرحی استعماری است که در ایران حاکم کردند تا نظام مسلط معنایی اسلام را بشکنند و زن و مرد تحت تأثیر جریان استعماری، تمدن منحط را بپذیرند.
 
وی با اشاره به سالروز کشتار گوهرشاد، گفت: امروز جزو روزهای سیاهی است که بر پیشانی نظام رضا قلدر زده شده است. مردم بی دفاع که در مسجد، در خانه خدا حرفشان این بود که چرا می‌خواهید حجاب را از سر ما بکشید با آن کشتار مواجه شدند. چه کسی می‌تواند از این اقدام دفاع کند؟ این رژیم کودتایی مورد حمایت غرب و انگلیس بوده است. این ماهیت تمدن غرب است. حال همین‌ها مدعی حقوق زن هستند. فمینیسم بدترین جنبش علیه زنان است چون زن را از اوج اعتلایی که تمدن اسلامی برای زن دارد پایین می‌کشد. برهنگی جزو لاینفک تمدن غرب شده است و زن و مرد را از قله عزت به پایین می‌کشد.
 
وی از عملکرد عده‌ای به عنوان روشنفکر انتقاد کرد و گفت: عده‌ای در داخل کشور که فکر می‌کنند روشن فکر هستند، به این راحتی نمی‌خواهند دست دشمن را در این جریان ببینند. این افراد چگونه به خود اجازه می‌دهند راجع به زن باعزت سربلند با افتخار در جمهوری اسلامی اظهار نظر کنند. بانوان در اوج عزت و افتخار در نظام ما هستند و همه الا درصدی اندک که بخش قابل توجهی از آنها فریب خورده و غافلند، باحجاب هستند. زنان ما اینگونه هستند ولی دشمنان تلاش می‌کنند حقایق را وارونه نشان دهند اما شکست خوردند.
 
وحیدی ادامه داد: مسئله عفاف و حجاب امروز عنصر هویتی برای ماست و صیانت خانواده از داخل آن بیرون می‌آید. مگر کسی می‌تواند به خود اجازه دهد به این عنصر هویتی باارزش متعرض شود. نباید کسی به خود اجازه دهد مروج بی‌حجابی شود. مروجان بی‌حجابی حتماً از نوادگان رضا قلدر هستند. آنهایی که در مقابل عفاف و ححاب می‌ایستند، قانون‌شکنی می‌کنند و ضد منافع ملی کار و در میدان طراحی شده دشمن فعالیت می‌کنند‌. کسی حق ندارد بی‌حجابی و بی‌عفتی را ترویج کند و ارزش‌های اسلامی و انسانی را مورد هجمه قرار دهد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: آنهایی بیشتر مقصر هستند که برهنگی را تئوریزه می‌کنند. برخی روشنفکران در دامن غرب در داخل کشور همین موضوع را تئوریزه می‌کنند. در دوران منحوس پهلوی افتضاحات فرهنگی را به وجود آوردند. هر دو رژیم کودتایی بودند؛ پدر کودتای انگلیس و پسر با کودتای امریکایی سرکار آمد. امروز می‌خواهند بی‌عفتی را با عنوان مدرنیسم ترویج کنند و معلوم است که انقلاب در اولین اقدام برگرداندن این هویت اصیل به جامعه را مد نظر قرار داد. حجاب مسئله تمدنی است و رویارویی تفکر الهی و شیطانی است. امروز بازیگر اصلی این صحنه بانوان ما هستند. ما به بانوانمان افتخار می‌کنیم. اشکالاتی هم که در سطح جامعه است ان‌شاأالله برطرف می شود. همه مسئولان مکلف هستند از این واجب شرعی دفاع کنند و به هیچ وجه منفعل نباشند. 
 
وزیر کشور همچنین گفت: با کسانی که به شکل سازمان یافته در این صحنه عمل می‌کنند حتماً باید برخورد شود. دستگاه قضایی و انتظامی در صحنه هستند اما کار اصلی بر عهده مردم است که محترمانه تذکر دهند. هر دستگاهی در مدرسه، فرودگاه، اداره و ...‌ باید موضوع عفاف و حجاب را مدنظر قرار دهد. حراست‌ها نباید اجازه دهند تظاهر به مقابله با شرع و قانون رخ دهد. در هیچ موضوعی اقدام غیرقانونی نباید صورت گیرد ایضاً در امر حجاب. مردم در جوامعی که اسیر بی‌عفتی می شوند، اصلاً نمی‌دانند اطرافشان چه خبر است. از افتخارات جمهوری اسلامی این است که با پاک کردن جامعه از مظاهر بی‌عفتی و بی‌حجابی جامعه را برای تعالی آماده می‌کند؛ اما دشمن می‌خواهد افراد بی‌هویتی بسازد که به راحتی بازیچه شوند.
 
وحیدی در پایان گفت: در تهران باید فرهنگ اصیل و انسان‌ساز که برگرفته از اسلام است و در قالب قانون خود را نشان می‌دهد اجرا شود. از حرف‌های افراد درون تهی هم نترسید. امروز بانوان ایرانی سیاسی‌ترین زنان در جهان هستند. چون به عفاف و حجاب معتقدند و به آن عمل می‌کنند و فکرشان را به مسائل مهم جهانی معطوف کرده‌اند. در هیچ فضایی که تحت اشراف دولت است نباید بی‌حجابی باشد، اگر رخ داد و حراست‌ها تذکر دادند اما تذکر نتیجه نداد، باید فرد تعویض شود.
انتهای پیام
captcha