حضور هزاران فلسطینی در نماز صبح جمعه مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی
کد خبر: 4154961
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

حضور هزاران فلسطینی در نماز صبح جمعه مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی

هزاران نفر از مردم فلسطین سحرگاه امروز در پاسخ به دعوت گسترده در قالب کارزار «فجر عظیم» به منظور مقابله با یهودی‌سازی مسجدالاقصی نماز صبح جمعه را در مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی اقامه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هزاران تن از مردم فلسطین سحرگاه امروز جمعه در مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی برای ادای نماز صبح حضور یافتند. این حضور گسترده در پاسخ به دعوت «فجر عظیم» به منظور حضور حداکثری در مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی به منظور مقابله با یهودی‌سازی مسجدالاقصی از جانب اشغالگران صهیونیست صورت می‌گیرد.

هزاران نمازگزار از قدس شریف، سرزمین‌های اشغالی سال 1948 و کرانه باختری خود را به مسجدالاقصی رساندند.

پس از اقامه نماز صبح، صحن‌های مسجدالاقصی شاهد برپایی حلقه‌های ذکر و صلوات بر پیامبر(ص) و همچنین، پذیرایی از نمازگزاران با نوشیدنی‌های گرم و صبحانه بود.

نظامیان اشغالگر صهیونیست با ایجاد موانع گسترده در باب حطه و دیگر ابواب مسجدالاقصی، مانع حضور نمازگزاران بیشتری در این مسجد شده و آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

نظامیان اشغالگر همچنین صهیب سمرین، یکی از اهالی محله الثوری در سلوان را در حالی که سحرگاه امروز در حال حرکت به سمت مسجدالاقصی بود، دستگیر کردند.

در الخلیل نیز صحن‌های مسجد ابراهیمی شاهد حضور گسترده نمازگزاران برای اقامه نماز صبح بود و پس از آن مراسم مذهبی، جلسات ذکر و توزیع نوشیدنی‌های گرم بین نمازگزاران برگزار شد.

حضور گسترده نمازگزاران در مسجدالاقصی به منظور مقابله با خطر بزرگی صورت می‌گیرد که از جانب صهیونیست‌ها این مسجد مقدس را تهدید می‌کند. شهرک‌نشینان صهیونیست به دنبال تغییر وضعیت تاریخی مسجدالاقصی و تحمیل طرح‌های تقسیم زمانی و مکانی برای حضور گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست در این مسجد مقدس هستند.

از سویی دیگر گروه‌های مختلف فلسطینی، علما و شخصیت‌های تأثیرگذار فلسطین از مردم خواسته‌اند تا با حضور گسترده در این مسجد از هویت اسلامی آن دفاع کرده و مانع تحقق طرح‌های رژیم صهیونیستی در این مسجد بزرگ شوند.

تحویل قرآن شهید معتز بالله به خانواده وی

شیخ حسن یوسف از رهبران زندانی جنبش حماس که به تازگی از زندان آزاد شده، نسخه‌ای از قرآن شهید معتز بالله الخواجا را که در زمان بازداشت در زندان عوفر همراه وی بود، به خانواده شهید از شهر نعلین در رام الله تحویل داد.

این شهید عضو گردان‌های القسام در یکی از صفحات این قرآن به خط خود نوشته است: شهید زنده معتز بالله صلاح الخواجا - نعلین - رام الله.

حضور هزاران در نماز صبح جمعه مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی

شیخ حسن یوسف که چند روز پیش از زندان‌های اشغالی آزاد شد، اشاره کرد که شهید معتز سال‌ها قبل در دوره بازداشت خود در زندان عوفر این قرآن را تلاوت می‌کرد.

وی افزود: تحویل قرآن شهید خواجه به خانواده وی به منظور گرامیداشت آن شهید صورت می‌گیرد.

شهید معتز بالله الخواجا، فرزند یکی از رهبران جنبش حماس، زندانی آزاد شده شیخ صلاح الخواجا، نخستین بار در سن 16 سالگی و بار دیگر در اواخر سال 2019 از سوی رژیم صهیونیستی دستگیر و به زندان افتاد.

شهید المعتز بالله الخواجا، در 9 مارس عملیات «دیزنگوف» را در تل‌آویو انجام داد که به کشته شدن یک شهرک‌نشین و زخمی شدن تعدادی دیگر، ساعاتی پس از اشغال انجام شد. 

در پایان ماه گذشته، نیروهای اشغالگر خانه شهید الخواجا را پس از محاصره و وادار کردن ساکنان خانه‌های هم‌جوار به تخلیه خانه‌های خود، منفجر کردند.

انتهای پیام
captcha