نقش مهم تربیتی خانواده در تحکیم حجاب فرزندان
کد خبر: 4154979
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
حجت‌الاسلام فاطمی بیان کرد:

نقش مهم تربیتی خانواده در تحکیم حجاب فرزندان

امام‌جمعه موقت شهرکرد با مهم ارزیابی کردن مسئله حجاب و عفاف که نسبت مستقیم با خانواده دارد، بیان کرد: حجاب فرزندان با توصیه و تشویق پدر و مادر اتفاق می‌افتد و وقتی والدین خودشان رعایت نکنند، طبعا‌ً فرزندان نیز هرگز به آنان اعتماد نمی‌کنند و سخن آنان را نمی‌پذیرند.

سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد امروز، ۲۳ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با گرامیداشت سالروز نزول سوره مبارکه انسان و روز خانواده با اشاره به قداست نهاد خانواده، اظهار کرد: اولین گام تربیت انسان در خانواده و شالوده تربیت در آن اتفاق می‌افتد و نحوه سلوک و رفتار والدین، درس زندگی برای فرزندان به‌شمار می‌رود. 

وی با ذکر اینکه امرار معاش و اقتصاد خانواده در اسلام بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: احادیث و توصیه‌های فراوانی ناظر بر آثار و تبعات لقمه حرام و تأکيد بر کسب روزی حلال وارد شده است و خوردن مال حرام از جمله در گذر از خط قرمزهای خداوند تأثیر دارد و لذا برای به ثمر رسیدن فرزندان، ملاحظات و مراقبت‌های زیادی لازم دارد. 

فاطمی با مهم ارزیابی کردن مسئله حجاب و عفاف که نسبت مستقیم با خانواده دارد، بیان کرد: حجاب فرزندان با توصیه و تشویق پدر و مادر اتفاق می‌افتد و وقتی والدین خودشان رعایت نکنند، طبعا‌ً فرزندان نیز هرگز به آنان اعتماد نمی‌کنند و سخن آنان را نمی‌پذیرند؛ زمانی که پدر یا مادر یکرنگ نباشند و در جامعه و خانه رفتارهای متفاوت و متضادی از خود نشان دهند، یقیناً پیامد تربیتی خوبی برای فرزندان‌ نخواهد داشت.

خطیب جمعه شهرکرد با تأکيد بر اینکه مسئله حجاب امروز به میدان نبرد دو اندیشه متضاد در جامعه تبدیل شده است، گفت: نخست، فکری است که از برداشت‌‌های غلط و ذهنیت نادرست نشأت گرفته و اصرار دارد که حجاب را کنار بگذارد و بی‌حجابی را در جامعه گسترش دهد؛ دوم، اندیشه بانوان معتقد و مؤمنی که منتظر و امیدوار به اشاعه دین و حکومت صالح جهانی با ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) هستند. 

فاطمی ادامه داد: گروه اول خودنمایی و جلوه‌گری می‌کنند و لذا بانوان محجب ایرانی و اسلامی نیز نباید میدان را رها کنند بلکه بدون دعوا و جنگ در صحنه حضور داشته باشند و قافیه را نبازند. 

امام‌جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه ایران کشوری فقیری نیست و انتظار داریم که مردم نیز فقیرانه زندگی نکنند، تصریح کرد: اگرچه در طول تاریخ برخی حاکمان سیاسی باعث رکود و عقب‌گرد کشور شده‌اند اما امروز ملت ایران می‌خواهد که با وجود دشمنی ابرقدرت‌ها روی پای خود بایستد و با چشم مشاهده می‌کنیم که چه کارشکنی‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌هایی علیه ما اعمال کرده‌اند.

فاطمی با گرامیداشت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، بیان کرد: برای نهادهای بهزیستی و تأمین اجتماعی آرزوی توفیق داریم و این نهادهای حمایتی که به همت امامین انقلاب فعال شده‌اند، در بسیاری از کشورهای جهان سوم وجود ندارند. از این نهادهای حمایتی و دیگر نهادها انتظار داریم که جامعه را به سمت غنا و خودکفایی و بی‌نیاز شدن افراد از این‌گونه حمایت‌ها پیش ببرند و این هم‌افزایی شکل بگیرد.

وی در پایان شورای نگهبان را از نهادهای مبارک انقلاب خواند و توضیح داد: ما در کشوری اسلامی زیست می‌کنیم که به برکت خون شهدا قوت یافته لذا شایسته است که قوانین ما بر طبق موازین اسلامی شکل بگیرد که شورای نگهبان مراقبت دارد تا این اتفاق بیفتد و قوانین بر طبق قانون اساسی باشد. 

انتهای پیام
captcha