حجاج چینی داوطلبانه خیابان‌های مکه را نظافت کردند + فیلم
کد خبر: 4155092
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

حجاج چینی داوطلبانه خیابان‌های مکه را نظافت کردند + فیلم

ویدئویی از اقدام زائران چینی برای نظافت خیابان‌ها و پیاده‌روهای مکه مکرمه قبل از ترک این شهر، با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اقدام شماری از زائران چینی بیت‌الله الحرام در نظافت برخی از خیابان‌ها و پیاده‌روهای مکه مکرمه پیش از ترک این شهر در پایان موسم حج، با استقبال گسترده از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. شهرداری مکه نیز از این اقدام استقبال و از زائران تقدیر به عمل آورده است.

در یک کلیپ ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته شماری از زائران چینی در یکی از تونل‌های مکه مکرمه مشغول نظافت و تمیز کردن پیاده‌رو هستند. ابراهیم بن احمد الغامدی معاون شهرداری مکه، این زائران چینی را به دفتر خود دعوت کرده و با دادن هدایایی از آنها تقدیر کرده است.

به گفته رسانه‌های سعودی الغامدی از این مهمانان بیت‌الله الحرام تشکر و از این ابتکار که به بهبود آگاهی زیست‌محیطی در بین زائران کمک می‌کند، قدردانی کرد و خواستار مشارکت در ترویج فرهنگ زیست‌محیطی برای حفظ پاکیزگی شهر شد.

موسی بوی لانگ دبیرکل دفتر امور حج چین نیز در این دیدار با اشاره به اینکه زائران چینی از خدمات ارائه‌شده به زائران قدردانی و از هدایای شهرداری نیز تشکر کردند.

چین اولین هیئت حج خود را در سال 1955 اعزام کرد. تعداد این زائران در آن زمان از 20 زائر فراتر نمی‌رفت، در حالی که در سال 2016 تعداد زائران چینی اعزام شده به حدود 14000 زائر رسید که یک‌سوم آنها زنان مناطق مختلف چین بودند.

 

انتهای پیام
captcha