برنامه‌ریزی فرهنگی قم بدون تفرقه فکری و عملی انجام شود
کد خبر: 4156578
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
آیت‌الله سعیدی:

برنامه‌ریزی فرهنگی قم بدون تفرقه فکری و عملی انجام شود

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید از مراسماتی که پیام احیاگرانه دینی ندارند صرف نظر شود، گفت: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی استان نباید تفرقه فکری و عملی وجود داشته باشد و فعالیت‌ها در جهت امر احیای دین مبین اسلام انجام شود.

نشست شورای فرهنگ عمومی قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال ۱۴۰۲، شامگاه 28 تیرماه، به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت و با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، حجت‌الاسلام والمسلمین پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مدیران فرهنگی استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه تشریح وضعیت تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، اقدامات دستگاه‌ها در حمایت از مجالس عزاداری ماه محرم و همچنین پیگیری اقدامات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی در ساماندهی تبلیغات شهری مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: جریان کربلای معلی و اسارت خاندان و اهل‌بیت پیامبر اکرم(ص) باید به‌درستی برای احیای دین خداوند متعال استفاده و در مراسمات و برنامه‌های مذهبی و دینی این ملاک و معیار موردنظر قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید از مراسماتی که پیام احیاگرانه دینی ندارند صرف نظر شود، بیان کرد: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی استان نباید تفرقه فکری و عملی وجود داشته باشد و فعالیت‌ها در جهت امر احیای دین مبین اسلام انجام شود.

سعیدی ابراز کرد: در این ایام، بحث امر به معروف و نهی از منکر که از اهداف قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) است مورد تأکید بیشتری است که باید با رفتار شایسته و اخلاق‌مدارانه انجام شود و باتوجه به آنچه که مورد تأکید امام حسین(ع) بوده باعث می‌شود تا زمینه‌ساز ظهور حضرت حجتد(عج) شویم.

همچنین در ادامه، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم اظهار کرد: برای ساماندهی تبلیغات شهری، اولویت بر مجوزهای جدید و بعد ساماندهی وضعیت گذشته است و باید اقدامات با رویکرد پیشگیرانه و اصلاحی انجام شود.

استاندار قم پس از گزارش دبیرخانه شورای تخصصی حوزوی شورای انقلاب فرهنگی درخصوص لزوم توجه به نقشه مهندسی فرهنگی کشور افزود: تحقق تدوین و اجرای برش استانی قم نقشه مهندسی فرهنگی کشور در شورای برنامه‌ریزی و کمیسیون‌های تخصصی پیگیری شود.

وی با اشاره به برپایی برنامه‌های فرهنگی و دینی همزمان با دهه اول محرم، بر ضرورت تسهیل امور هیئات و مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) تأکید کرد و گفت: اقدامات خوبی در راستای ترویج فرهنگ حسینی در قم انجام شده که نیاز است تمام دستگاه‌ها با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در حمایت از طرح‌های مطرح‌شده اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha