توفیق خدمت به زائران اربعین در آذربایجان‌غربی حاصل شد
کد خبر: 4156787
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
با بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر:

توفیق خدمت به زائران اربعین در آذربایجان‌غربی حاصل شد

امام‌جمعه ارومیه گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین تردد کنند که این ظرفیت و فرصت خوبی برای استقبال از زائران و توفیق بزرگی برای مردم استان است.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه امروز، ۳۰ تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه امروز مدعیان دروغین روشنفکری به قرآن توهین می‌کنند، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین و از اهداف قیام امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم افزود: امام حسین(ع) زمانی که حدود الهی از بین رفت، قیام کرد و همان زمان هدف خود را اعلام کرد که نه برای قدرت طلبی بلکه برای ریشه کن کردن ظلم مبارزه می‌کنم.

امام‌ جمعه ارومیه اظهار کرد: اباعبدالله الحسین(ع) وقتی دید یزیدیان از شیطان تبعیت می‌کنند و حدود الهی را معطل گذاشته و حرام الهی را حلال و حلال را حرام می‌دانند فرمود چون از نسل پیامبر اسلام(ص) هستم سزاوار است که در برابر این ظلم‌ها قیام کنم.

وی یادآور شد: برخی تلاش می‌کنند ما را به افراد بی‌خاصیتی تبدیل کنند به‌طوری که هر جا منکر دیدیم بی‌تفاوت باشیم و هر جا معروفی دیدیم کاری انجام ندهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر محقق نمی‌شود مگر با تولی و تبری یعنی دوستی با افرادی نیک با اعمالی خوب و دوری جستن از افرادی با اعمال بد، خداوند متعال می‌فرماید نمی‌توانید افرادی را پیدا کنید که به خدا ایمان داشته باشند ولی با دشمنان خدا و پیامبر دوست باشند.

وی ادامه داد: دستور خداوند صریح است و در قرآن می‌فرماید: «کسانی‌که دین شما را مسخره می‌کنند با آنها رابطه دوستی برقرار نکنید حق ندارید با آنها بنای دوستی بگذارید.»

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: کشورهای اروپایی و مدعیان روشنفکری به قرآن اهانت می‌کنند و کتاب مقدس مسلمانان را می‌سوزاند و در عین حال از روشنفکری حرف می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به جایگاه برجسته دین اسلام اشاره کرد و افزود: دین اسلام اجازه نمی‌دهد حتی به بت پرستان نیز توهین شود در حالی که مدعیان آزادی بیان و روشنفکری قرآن را می‌سوزانند.

وی به در پیش بودن سالگرد نخستین نماز جمعه که در سال ۱۳۵۸ به دستور امام راحل و توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد اشاره کرد و گفت: نماز جمعه با دیگر نمازها متفاوت است و قرآن کریم نیز به جایگاه شایسته آن اشاره و تاکید کرده است و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند نماز جمعه مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با قدردانی از ستاد اربعین ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین تردد کنند که این ظرفیت و فرصت خوبی برای استقبال از زائران و توفیق بزرگی برای مردم استان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ادامه فعالیت واحدهای تولیدی نیمه‌کاره یا راکد تأکید کرد و گفت: برخی از واحدهای تولیدی کارشان حل شده و باید این حرکت ادامه یابد تا سایر تولید کنندگان نیز به چرخه تولید باز گردند.

انتهای پیام
captcha