سامانه «فَرنَما» کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌هاست
کد خبر: 4157011
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
عبدالحسین کلانتری:

سامانه «فَرنَما» کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌هاست

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه فرنما (فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم) و ۹ زیرسامانه مرتبط آن به منزله فرهنگ‌نما و محل ثبت کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌هاست.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری امروز 31 تیرماه در آیین رونمایی از سامانه «فرنما» به مجموعه‌ای از ماموریت‌های این معاونت در وزارت علوم اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین وظیفه سیاستگذاری ذیل اهداف کلان و در ادامه برنامه‌ریزی، نظارت و حمایت از برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: ارائه گزارش‌های موضوعی و مناسبتی متنوع بر اساس درخواست نهادهای مختلف از دیگر وظایف این معاونت است. برای نمونه گزارش از اجرای فعالیت‌های فرهنگی، وضعیت ازدواج و دیدگاه دانشگاهیان نسبت به آن از گزارش‌هایی است که درخواست می‌شود این معاونت تهیه و ارائه کند.

کلانتری گفت: با وجود این وظایف، سازوکار هوشمندی برای رصد فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نداشتیم. همچنین فعالان فرهنگی به صورت شبکه‌ای با هم همکاری نمی‌کردند و آشنا نبودند. دانشگاه‌ها هم مدیریت خوبی روی فعالیت‌های فرهنگی نداشتند.

استاد دانشگاه تهران به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: یکی از موارد مغفول مانده از این سند، رتبه‌بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و طراحی و اجرای کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها بر اساس فعالیت‌ها است؛ این موضوع به دلیل نبود اطلاعات کامل قابل انجام نبود ضمن اینکه در فرایندها هم مشکل داشتیم.

وی گفت: همین وضعیت باعث شد مجموعه‌ای از سامانه‌ها را شکل دهیم که به منزله فرهنگ نمای دانشگاه‌هاست، این سامانه‌ها به نام فرنما، کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha