ترکیب ایمان و علم؛ رمز موفقیت جهادگران در رویان +‌ فیلم
کد خبر: 4157035
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/ 5

ترکیب ایمان و علم؛ رمز موفقیت جهادگران در رویان +‌ فیلم

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: جوانان با الگوگیری از مرحوم کاظمی آشتیانی، با تلاش و جدیت، ایمان و علم را با هم ترکیب کردند و موفقیت‌های بزرگی بدست آوردند. این اتفاق باید در بین مجموعه جهاد دانشگاهی و کل کشور اشاعه داده شود.

حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا در آستانه چهل‌وسومین سالگرد تأسیس این نهاد انقلابی بیان کرد: جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است که تجربه‌ مشابهی در پیش از انقلاب وجود نداشت. ایجاد چنین نهاد تحقیقاتی‌ در وضعیت تحریم کامل ابتدای انقلاب که دسترسی به علم، فناوری و صنعت نداشتیم و کشورها ما را در تنگنای سختی قرار داده بودند کار دشواری بود اما خوشبختانه جهاددانشگاهی توانست در این تنگنا و تحریم‌ها موفقیت‌های زیادی داشته باشد.

مسلمی‌نائینی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمان جنگ تحمیلی اقدامات بزرگی را در ساخت تجهیزات نظامی، رمزخوانی، مصاحبه با اسرای جنگی و ارائه اطلاعات آنها به مدیران نظامی کشور انجام داد، گفت: در واقع جهاددانشگاهی کارهای بر زمین مانده‌ای که در کشور وجود داشت و افراد دیگر امکان انجام آن را نداشتند را انجام داد.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: وقتی مرکز رویان می‌خواست تشکیل شود و به موضوع سلول‌های بنیادی بپردازد کسی باور نمی‌کرد که ایران با این وضعیت علمی بتواند به چنین موفقیتی دست پیدا کند اما عده‌ای از جوانان توانستند با توکل بر خدا و ایمان و تعهدی که داشتند این موفقیت را بدست آورند. مدیریت خوبی هم انجام شد و علاقه‌ای که مقام معظم رهبری نسبت به جهاددانشگاهی دارند ناشی از این است که یک نهاد انقلابی با تلاش، کوشش، ایمان و با کارهای تحقیقاتی توانسته موفقیت‌های زیادی بدست بیاورد و توصیه می‌کنند که این نهاد باید برای سایر نهادها الگو شود.

وی ادامه داد: سالگرد حضور رهبر معظم انقلاب به پژوهشگاه رویان برای جهاددانشگاهی یک روز به یاد ماندنی و تاریخی است. رویان یک فرهنگ است که در کشور ایجاد شده و باید آن را اشاعه دهیم. نهادی که از صفر شروع کرده و با توجه به اینکه تحریم بودیم اکنون در موقعیت جهانی قرار گرفته است. جوانانی که الگو و رهبری آنها با مرحوم کاظمی آشتیانی بوده، با تلاش و جدیت، ایمان و علم را با هم ترکیب کردند و موفقیت‌های بزرگی بدست آوردند. این اتفاق نباید فراموش شود و باید در بین مجموعه جهاددانشگاهی و کل کشور اشاعه داده شود.

انتهای پیام
captcha