اجرای بیش از یک هزار حکم اعدام در دوره ملک سلمان
کد خبر: 4157152
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

اجرای بیش از یک هزار حکم اعدام در دوره ملک سلمان

براساس یک گزارش، از زمانی که ملک سلمان در عربستان سعودی به قدرت رسیده و پسرش هم ولیعهدی را در اختیار دارد، بیش از یک هزار حکم اعدام در این کشور اجرا شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عربی 21، سازمان اروپایی - سعودی حقوق بشر فاش کرد که تا پایان نیمه اول سال 2023، عربستان سعودی 1083 حکم اعدام را در دوره ملک سلمان بن عبدالعزیز و پسرش - که از ژانویه 2015 آغاز شده - اجرا کرده است.

این سازمان در گزارشی تصریح کرد: سیر صعودی تخلفات در عربستان سعودی، زیر پا گذاشتن وعده‌ها و بی توجهی کامل به تعهدات و قوانین بین المللی مؤید این است که خطر جان زندانیان محکوم به اعدام در عربستان تهدید کرده و این تهدید در حال افزایش است.

در این گزارش تصریح شده است که حداقل 64 زندانی با احکام اعدام روبرو هستند. در میان افرادی که در حال حاضر احتمال اعدام آن‌ها وجود دارد، حداقل 9 کودک زیر سن قانونی دیده می‌شوند: عبدالله الحویطي، عبدالله الدرازي، جلال الباد،  يوسف المناسف، علي المبييوق، حسن زكي الفرج، علي حسن السبيتي، جواد قريريص، ومهدي المحسن.

در این گزارش آمده است: دادگاه استیناف احکام اعدام علیه افرادی را که با اتهاماتی از جمله اعتراض و توهین به خانواده سلطنتی مواجه بودند، پس از اینکه مورد آزار و اذیت شدید و شکنجه قرار گرفتند، تصویب کرد که از جمله این افراد می‌توان به این اسامی اشاره کرد: محمد آل لباد، علي آل ربيع، سعود الفرج، و محمد عبد الله الفرج.

در این گزارش تأکید شده است که اعدام‌های نیمه اول سال 2023 علاوه بر اینکه نشانه اصرار عربستان بر ادامه اجرای احکام اعدام است، بی‌توجهی این کشور به تعهدات خود و قوانین بین المللی را هم تأیید می‌کند.

انتهای پیام
captcha