برگزاری 5 ویژه‌برنامه معرفتی ویژه کودکان در حرم بانوی کرامت
کد خبر: 4158192
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

برگزاری 5 ویژه‌برنامه معرفتی ویژه کودکان در حرم بانوی کرامت

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت از اجرای پنج ویژه‌برنامه معرفتی برای رده سنی کودک و نوجوان در ایام عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) خبر داد و گفت: برنامه‌های حسینیه کودک، رواق کودک، هیئت نوجوانان فاطمی، حلقه‌های معرفتی ویژه نوجوانان و یک فنجان نوجوانی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

ویژه برنامه معرفتی برای کودکان و نوجوانانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری، مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی اظهار کرد: واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت در ایام عزای حسینی تا پایان ماه صفر برنامه‌های متنوعی را ویژه گروه‌های سنی کودک و نوجوان تدارک دیده است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت، برپایی حسینیه کودک است که هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۲ با اجرای برنامه‌های متنوع نقاله‌خوانی حادثه کربلا، قصه‌گویی، مسابقه نقاشی، مداحی و سینه‌زنی در شبستان نجمه خاتون اجرا می‌شود.

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه واحد کودک در صحن امام هادی در ورودی شبستان حضرت زهرا(س) فعال است، افزود: این سالن از ساعت ۱۷ تا ۲۱ با حضور کارشناسان کار با کودک فعال است و با پذیرش بچه‌های ۵ تا ۱۰ ساله وسایل بازی را در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهد؛ در قالب بازی آموزه‌های دینی را به کودکان آموزش می‌دهد و والدین می‌توانند با تحویل فرزندان خود به این بخش با خیال آسوده به زیارت و عزاداری بپردازند.

وی ادامه داد: برای رده سنی نوجوان هم همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ حلقه‌های معرفتی در محضر بانو در زیر بالکن غربی شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و طلبه‌های آموزش دیده در قالب ۱۲ حلقه معرفتی مسائل مورد نیاز نوجوانان را برای آن‌ها تبیین می‌کنند.

جعفری افزود: همچنین در دهه اول محرم هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ هیئت نوجوانان فاطمی در شبستان امام خمینی(ره) برپا می‌شود که این برنامه هر روز ضبط و از شبکه سراسری امید پخش می‌شود و از بعد از دهه اول محرم هر هفته پنجشنبه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ویژه‌برنامه «یک فنجان نوجوانی» نیز در قالب گفت‌وگوی صمیمی کارشناسان دینی با نوجوانان، چالش روز نوجوان، یک دقیقه مطالعه، مسابقات متنوع، تبلیغ چهره به چهره، برنامه صمیمانه و واقعیت مجازی، حرم‌شناسی و شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س) هر روز عصر در رواق علامه مجلسی حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha