لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه‌های متولی فعالیت‌های فرهنگی
کد خبر: 4158251
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
عبدالحسین کلانتری بیان کرد:

لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه‌های متولی فعالیت‌های فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی و اجتماعی، هماهنگی بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اولین نشست شورای مرکزی هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور،  با حضور اعضای این شورا در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این نشست گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی و اجتماعی، هماهنگی بیشتری داشته باشند.

کلانتری افزود: با توجه به اهمیت و کارکرد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها، لازم است از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و تشکل‌های مرتبط با حوزه فرهنگ نیز استفاده شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر فضاسازی فرهنگی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد:  فضاسازی فرهنگی در دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی مدون و جامعی باید تقویت شود تا دانشجو در بدو ورود به دانشگاه انگیزه‌های لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را داشته باشد.

کلانتری به ضرورت آگاهی از نیازهای متنوع و متعدد فرهنگی و اجتماعی دانشجویان اشاره کرد و گفت: رویدادهایی در دانشگاه‌ها برگزار شود که موجب اقبال دانشجویان بوده و پویایی و جذابیت لازم برای پیوند با مکتب و نظام را در آنان تقویت کند.

وی اضافه کرد: باید محور کار فرهنگی برای شروع سال تحصیلی جدید را مشخص و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای مناسب آن را انجام دهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی به فعالیت‌های ایجابی در دانشگاه‌ها نیاز داریم و در این راستا باید تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

عباس شیراوژن، ادامه داد: در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط با حوزه فرهنگ استفاده موثری کرد.

وی به توانمندسازی کارشناسان فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان و فعالان فرهنگی نقش مهمی در عملیاتی شدن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها داشته، و ارتقای دانش، بینش، توانمندی‌ها و مهارت‌های آنان برای دستیابی به اهداف فرهنگی و اجتماعی ضروری است.

شیراوژن گفت: در شروع سال تحصیلی جدید می‌توان رویدادهای مشترک فرهنگی و اجتماعی خوبی را در سطح استان‌ها اجرا کرد. با برنامه‌ریزی مشترک می‌توان کرسی‌های آزاد اندیشی را بصورت متمرکز در استان تهران برگزار کرد.

انتهای پیام
captcha