رتبه نخست کاشان به لحاظ سرانه هیئت‌های مذهبی در کشور
کد خبر: 4159239
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

رتبه نخست کاشان به لحاظ سرانه هیئت‌های مذهبی در کشور

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به فعالیت‌ هیئت‌های مذهبی این شهرستان گفت: کاشان به لحاظ سرانه هیئت در رتبه نخست کشور قرار دارد.

مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشانحجت‌الاسلام مهدی بصیرتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره فعالیت‌ هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان اظهار کرد: پیش از آغاز ماه محرم، همایش بزرگ مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان با حضور مسئولان مربوط برگزار و در راستای بحث‌های تبیینی و قوانین، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد. 

وی ادامه داد: پس از آن، محتوای خاص هیئت‌ها با عناوینی مانند جمعیت، خانواده و فرزندآوری به مبلغان و مداحان ابلاغ و برنامه‌های متنوعی در قالب آداب و رسوم سنتی روستاها و شهرها از سوی هیئت‌های مذهبی اجرا شد که بعضاً با پیگیری‌های به عمل آمده به دنبال ثبت ملی این نوع برنامه‌ها برآمدیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: در این شهرستان، بالغ بر ۴۰۰ جلسه رسمی هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم و هزار جلسه در طول سه دهه برگزار می‌شود و کاشان به لحاظ سرانه هیئت در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه برنامه هیئت‌ها در قالب چاووشی‌های مفصل پیش از ماه محرم آغاز می‌شود و با جلسات سخنرانی، نوحه‌خوانی، زنجیرزنی، علم‌کشی، نخل‌گردانی و نیز کاروان اسرا، خیمه‌سوزی، شام غریبان، تعزیه‌خوانی و... ادامه می‌یابد، یادآور شد: به این ترتیب به مدت ۶۰ روز، کاشان به حسینیه‌ای تبدیل می‌شود که تا پایان ماه صفر و همزمان با شهادت حضرت رسول(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، برنامه‌های مذهبی با برپایی مواکب، نمایشگاه‌ها و ایستگاه‌ها همچنان ادامه می‌یابد.

یادآور می‌شود، شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، کانون شعرای آیینی، مدرسه صدرا و شورای مبلغان زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha