راه‌اندازی گیت‌های گذرنامه در مرزهای شلمچه و چذابه
کد خبر: 4159551
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸
استاندار خوزستان خبر داد:

راه‌اندازی گیت‌های گذرنامه در مرزهای شلمچه و چذابه

استاندار خوزستان با اشاره به استقرار مواکب در مسیر زائران اباعبدالله الحسین(ع) از بدو ورود تا خروجی مرزها، گفت: گیت‌های گذرنامه برای تسریع تردد زائران در کمتر از چند ثانیه در دو مرز شلمچه و چذابه فراهم شده است.

علی اکبر حسینی محراب ، استاندار خوزستان و وزیر کشور ایران

به گزارش ایکنا از خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان در جلسه وزرای کشور ایران و عراق پیرامون اربعین حسینی که شب گذشته، ۹ مردادماه در منطقه آزاد اروند برگزار شد، گفت: با همکاری کشور عراق امکانات خوبی در مرزها فراهم شده است.

وی از استقرار مواکب در مسیر زائران اباعبدالله الحسین(ع) از بدو ورود تا خروجی مرزها خبر داد و افزود:‌ ظرفیت‌های استراتژی خوبی را در مسیر مرزها ایجاد کردیم؛ همچنین گیت‌های گذرنامه جهت تسریع تردد زائران در کمتر از چند ثانیه در دو مرز فراهم شده است.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: سایبان، مه پاش، آب شرب (آبخوری) و اتوبوس در دو پایانه مرزی فراهم شده است؛ همچنین با توجه به گرمای هوا این انتظار را داریم که امکاناتی جهت تردد سریع و جلوگیری از گرمازدگی زائران در مسیر عراق ایجاد شود.

حسینی‌محراب بر ضرورت سرمایه‌گذاری جهت افزایش امکانات در پایانه مرزی چذابه تاکید کرد و گفت: اتاق‌های سرد و سایبان برای جلوگیری از گرمازدگی زائران ایجاد شود.

وی در پایان با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل در نجف برای تسهیل تردد زائران افزایش یابد،‌گفت: آمادگی تشکیل اتاق عملیات مشترک در دو مرز شلمچه و چذابه را با کشور عراق داریم.

انتهای پیام
captcha