جهاد دانشگاهی نقاط ضعف خراسان‌شمالی را مرتفع کند
کد خبر: 4160331
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/3

جهاد دانشگاهی نقاط ضعف خراسان‌شمالی را مرتفع کند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: جهاددانشگاهی نقاط ضعف استان را شناسایی و در راستای توسعه آنان برنامه‌ریزی کند.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالیحجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی با اشاره به 16 مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای گسترده، بسیار وسیع و دارای فعالیت‌های متنوع در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و حرفه آموزی برای افرادی بوده که به دنبال یادگیری هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: این مجموعه توانایی آن را دارد تا در همه حوزه‌ها فعالیت داشته و به تربیت و جذب نیرو بپردازند.

نوری تصریح کرد: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای بوده که با تایید شورای انقلاب فرهنگی به وجود آمده و سال‌های سال در کشور به مردم و نظام در حال ارائه خدمت است و اگر این مجموعه در هر استانی که وجود داشته و فعال باشد و از آنان حمایت شود می‌تواند برای پیشرفت آن استان کمک بسیار خوبی باشد.

وی یادآورشد: جهاددانشگاهی در هر استانی با کار تحقیقاتی و مطالعاتی می‌تواند نقاط ضعف استان‌ را بررسی کرده و بعد از آن برای رفع کم و کاستی‌‎ها و توسعه استان برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: طبق شنیده‌ها در خراسان‌شمالی قرار است از سوی این نهاد مرکزی برای درمان سرطان برست ایجاد شود و یا اقدامات بسیار خوبی در حوزه دامداری و کشاورزی در بحث اصلاح ژنتیک دام شده است .

وی با اشاره به پتانسیل‌های علمی و پژوهشی موجود در جهاددانشگاهی، افزود: این مجموعه برای ورود به حوزه‌های مختلف به واسطه برخورداری از دانش آن در واحدهای تحت نظارت این نهاد می‌توانند نیروهایی را در منطقه تربیت کند و از ظرفیت آنان در راستای توسعه استان استفاده کند تا اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.

نوری با بیان اینکه مسئولان باید از ظرفیتی همانند جهاددانشگاهی که در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده استفاده کنند، زیرا جهاددانشگاهی در خراسان‌شمالی مغفول مانده است، افزود: البته این امر شاید دلیل دیگری هم داشته باشد که این مهم بودکه افراد فعال در این مجموعه نتوانسته‌اند فعالیت خود را آن طور که شاید و باید به مردم در استان عرضه و تبلیغ کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان جهاددانشگاهی باید فعالیت‌های خود را بیشتر به مردم اطلاع و ارائه دهند، افزود: اگر مردم از خدمات جهاددانشگاهی مطلع شوند میزان مراجعه کنندگان نیز به این سازمان بیشتر شده و دایره ارائه خدمات وسیع تر می‌شود و چه بسا مشکلات خراسان‌شمالی به عنوان استان کم برخوردار و محروم از سوی این نهاد پوشش داده شود.

با اشاره به فعالیت خبرگزاری قرآنی ایکنا و خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در خراسان‌شمالی، افزود: ما مسئولان هم مکلف هستیم در حد توان کمک کنیم تا این دو خبرگزاری تقویت شوند و مطالب آنان در جامعه دیده و شنیده و مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha