ماجرای کشیشی که مشتاقانه در محفل قرآنی حاضر شد + صوت
کد خبر: 4160602
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

ماجرای کشیشی که مشتاقانه در محفل قرآنی حاضر شد + صوت

قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن کریم با عنوان قرآن‌دوستی در برابر قرآن‌سوزی در ارومیه، ماجرای حضور خودجوش ویلسون یونان، کشیش کلیسای سیر ارومیه در این محفل قرآنی را شرح داد.

به گزارش ایکنا، روز گذشته ۱۴ مرداد، محفل انس با قرآن توسط شورای هماهنگی صنعت آب و برق ارومیه با حضور مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در سالن همایش‌های شرکت توزیع نیروی برق استان در ارومیه برگزار شد که یک میهمان ویژه و ناخوانده داشت. این میهمان ویژه «ویلسون یونان، کشیش کلیسای سیر ارومیه» بود که حضورش در این محفل قرآنی اتفاقی نادر و عجیب بود. باتوجه به این اتفاق به سراغ مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو رفتیم تا گفت‌وگویی را در رابطه با ماجرای حضور این کشیش مسیحی داشته باشیم. 

قبادی درگفت‌وگو با ایکنا، ‌با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ارومیه، ماجرای حضور خودجوش ویلسون یونان، کشیش کلیسای سیر ارومیه در این محفل قرآنی را شرح داد و گفت: به مناسبت محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم برای برپایی محفل انس با قرآن با عنوان «قرآن‌دوستی در برابر قرآن‌سوزی دشمنان اسلام» عازم ارومیه شدیم. یک روز قبل از برگزاری محفل به بازدید کلیسای ارومیه رفتیم و با آقای ویلسون یونان، کشیش کلیسای سیر ارومیه آشنا شدیم.

وی افزود: طی این دیدار بحث قرآن‌سوزی مطرح شد و بنده به ایشان پیشنهاد داده و اجازه گرفتم که در کلیسا چند آیه از قرآن کریم را تلاوت کنم. بعد از این پیشنهاد ایشان با استقبال بنده را بوسیدند، بغل کرده و ابراز لطف کردند. بعد از آن چند آیه از قرآن کریم را در کلیسا خواندم. بعد از تلاوت بنده، ایشان متوجه شدند که ما فردای آن روز یک محفل انس با قرآن کریم به همین مناسبت در ارومیه داریم.

رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو ادامه داد: فردای آن روز، هنگام برگزاری محفل، به ما اطلاع دادند که ویلسون یونان، کشیش کلیسای سیر ارومیه تشریف آورده‌اند و می‌خواهند که در محفل شرکت کنند. بعد به خدمت ایشان رسیدیم و گفتند که به عشق قرآن و برای محکومیت قرآن‌سوزی به نمایندگی از مسیحیان آمده‌ام تا در این محفل قرآنی شرکت کنم و اگر اجازه بدهید می‌خواهم چند جمله هم بیان کنم. این در حالی بود که ما ایشان را برای سخنرانی دعوت نکرده بودیم و نه اینکه رسماً از ایشان خواسته بودیم که در این محفل حضور پیدا کنند.

قبادی بیان کرد: ویلسون یونان در این محفل و طی سخنانی اهانت به قرآن و قرآن‌سوزی را مساوی با تورات و انجیل‌سوزی دانست و آن را به شدت محکوم کرد و گفت کسانی که این اقدام را انجام داده‌اند جزء جامعه بشری محسوب نمی‌کنیم و کسانی را که به کتاب‌های آسمانی دست‌درازی کنند، محو می‌کنیم.

وی اظهار کرد: کشیش کلیسای سیر ارومیه در ادامه صحبت‌هایش گفت که خوشبخت هستیم که در سایه جمهوری اسلامی ایران و سایه‌سار قرآن و رهبری جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم. وی گفت که در اینجا بسیار راحت هستیم و مذهب خودمان را هم از جمهوری اسلامی می‌دانیم؛ این ماجرای حضور خودجوش ویلسون یونان، کشیش کلیسای سیر ارومیه در محفل قرآنی وزارت نیرو در سالن همایش‌های شرکت توزیع نیروی برق این استان بود.

کد
انتهای پیام
captcha