دولتمردان رفع گرانی‌ها را در رأس امور قرار دهند
کد خبر: 4161744
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
امام‌ جمعه شهرکرد:

دولتمردان رفع گرانی‌ها را در رأس امور قرار دهند

حجت‌الاسلام نکونام با درخواست از دولتمردان برای رفع گرفتاری‌های مردم به‌ویژه گرانی‌ها، گفت: دشمن از این مشکلات سوءاستفاده و تبلیغات منفی می‌کند و انتظار است که دولتمردان رفع این مشکلات را در رأس کار قرار دهند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۲۰ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با نقل حدیثی از حضرت زین‌العابدین امام سجاد(ع) و با اشاره به موضوعیت داشتن این حدیث در تعاملات اجتماعی، اظهار کرد: ایشان فرمودند: «لا تُعادِيَنَّ أحَدا و إن ظَنَنتَ أنَّهُ لا يَضُرُّكَ» یعنی هرگز با كسى دشمنى مكن، هرچند گمان برى كه او به تو زيان نمى رساند. 

وی با ذکر اینکه اسلام دین تعامل و رفاقت و صمیمیت در جامعه ایمانی است، ادامه داد: اما در برابر دشمنان باید اوج قدرت و تقابل را به کار برد. اسلام‌ یک مورد خشونت و کینه و نفرت را نمی پسندد و این حدیث حضرت درس بزرگی به ما می‌دهد.

نکونام با تأکید بر اینکه مشکلات و گرانی و معضلات نباید مانع و بهانه شادمانی و نشاط جامعه شود، گفت: دشمنی ضد ارزش است و دوستی و مهربانی جزو ارزش‌های دینی هستند؛ ذات دنیا همین است که با مشکلات همراه باشد و بر طبق احادیث، دنیا خانه‌ای پیچیده در انواع بلاهاست و این ابتلاها نباید ما را از ارزش‌های اسلامی و رفتارهای زیبا و ارزشمند دینی دور کند. 

امام‌ جمعه شهرکرد با یادآوری ۲۶ مردادماه و سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به کشور، توضیح داد: آزادگان بر گردن همه ما حق دارند زیرا در اسارت صدام خشن انواع سختی‌ها و رنج‌ها را متحمل شدند و با انواع سختی‌ها صبورانه مقاومت و عزت ایران اسلامی را حفظ کردند لذا قدردان آنان هستیم. 

اهداف مقدس خبرنگاران 

نکونام با تسلیت شهادت محمود صارمی در روز ۱۷ مردادماه و پاسداشت روز خبرنگار، بیان کرد: این شهید والامقام در افغانستان حضور یافت تا ارزش‌های نظام اسلامی را حفظ و ترویج کند و جامعه اسلامی را با ظلم و ستم بیگانه آشنا و مصائب افغانستان مظلوم را به سمع و نظر جهانیان برساند و این رسالت خبرنگار است.

وی افزود: رسالت خبرنگار همین است که با تمام وجود جهت ترویج ارزش‌های نظام اسلامی بکوشد و هم و غم او این باشد که بصیرت جامعه اسلامی را به گوش جامعه برساند. خبرنگاران گاه در کوران سختی‌ها قرار می‌گیرند و اینها جای قدردانی دارد. هدف مقدس خبرنگاران رفع مشکلات مردم و جامعه را در ریل خدمت قرار دادن است. 

نکونام با درخواست از دولتمردان برای رفع گرفتاری‌های مردم به‌ویژه گرانی‌ها، گفت: خاصه گرانی برخی کالاهای ضروری مردم را کلافه کرده است اما باید صبور باشند که هستند. دشمن از این مشکلات سوءاستفاده و تبلیغات منفی می‌کند و انتظار است که دولتمردان رفع این مشکلات را در رأس کار قرار دهند تا هم جلوی سوءاستفاده دشمن گرفته شود و هم مردم را مورد توجه داشته باشند. 

نماينده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر ضرورت حمایت دولتمردان از بخش خصوصی، توضیح داد: بخش خصوصی بازوی دولت و عرصه‌زا برای خدمت به مردم است زیرا دولت به‌تنهایی نمی‌تواند تمام انواع خدمات را به مردم ارائه دهد و لذا بخش خصوصی نباید مورد کم‌لطفی قرار گرفته و دلسرد شود و مسیر کار این بخش باید به‌سرعت باز شود تا بتوانند کار کنند.

نکونام بیان کرد: استان ما با کمک دولتمردان به‌تنهایی پیش نمی‌رود و حتماً کمک و هم‌افزایی سرمایه‌گذارانی را می‌خواهد که در اینجا اشتغال و تولید ایجاد کنند و رفاه را به مردم برسانند و لذا دستگاه‌ها خیلی بیشتر باید کمک کنند تا مردم نیز آثار کارها را ببینند.

وی با یادآوری در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: انتخابات یک حق برای مردم است و مردم ما نیز باید از این حق خود استفاده کنند و هر کسی حق مشارکت در انتخاب رئیس‌جمهور، نمایندگان و ... دارد.

نکونام نکته مهم‌تر را اهمیت انتخابات هم از حیث کمی و هم کیفی دانست و توضیح داد: امروز به شدت نیازمند مجلس انقلابی و با کیفیت، نخبگانی، عالم و متعهد هستیم تا ریل‌گذار درست برای مملکت باشد.

وی در پایان گفت: در همین راستا از نخبگان و پراستعدادهای ارزشی و کاردان دعوت شده و می‌شود که خود را در معرض رأی مردم قرار دهند و آمدن انسان‌های کاردان بسیار اهمیت دارد. خیلی مهم است که برای معرفی این نخبگان هم از سوی مردم و هم رسانه‌ها عرصه برایشان فراهم شود که خوشبختانه این رویکرد را شاهد بوده‌ایم. 

انتهای پیام
captcha