بروکراسی باعث مشکلات بسیاری برای مردم شده است
کد خبر: 4161765
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

بروکراسی باعث مشکلات بسیاری برای مردم شده است

امام جمعه همدان یکی از مشکلات جامعه امروز را بروکراسی اداری برشمرد که باعث بسیاری از مشکلات برای مردم شده است و گفت: در واقع در این سیستم یک کار چند روزه که می‌توان در زمان کوتاهی به نتیجه برسد به ماه‌ها و حتی سال‌ها کشیده می‌شود.

آیت‌الله حبیب‌الله  شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان، امروز جمعه 20 مردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به  تقوای الهی به سالروز شهادت امام سجاد(ع) اشاره و اظهار کرد: دوران امامت امام سجاد(ع) یکی از سخت‌ترین و پر تقیه‌ترین شرایط سیاسی و اجتماعی دوران ائمه و شیعه است و اگر آن را بررسی کنیم یکی از سخت‌ترین روزگارها در تاریخ است.

وی با گریزی به مشکلات و کشته شدن تعداد بالایی از شیعیان و محبان اهل بیت در دوران حکومت امام سجاد(ع)، افزود: در آن شرایط سیاسی و اجتماعی بسته، امام با نوشتن کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه و دعاهای خود اسلام و شیعه را حفظ و جامعه را مدیریت کرد و امروز مطالعه و خواندن صحیفه سجادیه برای همه ما امری ضروری است.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین امور قیام امام حسین(ع) را اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: امروز نیز باید از این نکته درس بگیریم، در جامعه ما مفاسدی وجود دارد و اصلاحات امور اجتماعی جامعه امروز بدون تحقق نظام ولایی امکان پذیر نیست اصلاحاتی که ابا عبدالله(ع) دنبال آن بودند جزئی نیست یک اصلاحات ساختاری است که در سیستم حاکمیتی باید اتفاق بیفتد و آن اصلاح، تحقق نظام ولایی است.

وی یکی از مشکلات جامعه امروز را بروکراسی اداری برشمرد که باعث بسیاری از مشکلات برای مردم شده است و گفت: در واقع در این سیستم یک کار چند روزه که می‌توان در زمان کوتاهی به نتیجه برسد به ماه‌ها و حتی سال‌ها کشیده می‌شود که راهکار اسلام در تحقق نظام ولایی انتخاب مدیری مدبر و عادل برای رفع چنین مشکلاتی است و در استان ما نیز بحث مسکن  را در این حوزه داریم که نیازمند اصلاح  است.

امام جمعه همدان با تأکيد بر رفع مشکلات رودخانه‌های رو باز و بوع نا مطبوع فاضلاب که باعث ایجاد مشکلات برای خانواده‌های ساکن اطراف این روخانه‌ها شده است، گفت: باید به این مشکلات رسیدگی شود چرا باید تاوان  اختلاف بین ادارات را مردم بدهند.

وی بزرگترین معروف در جامعه را عدالت خواهی دانست و تصریح کرد: امر به معروف حس مسئولیت اجتماعی در مبارزه با تبعیض و فساد در مسائل مختلف و اخلاقی و فرهنگی است طی آمارهایی که داریم تنها نیم درصد نیم درصد از نزاع‌های خیابانی سال جاری مربوط به امر به معروف ونهی از منکر است اما دشمن با هدف تشدید دو قطبی این مسائل را برجسته می‌کند، امروز دشمن به دنبال ایجاد ترس و دلهره در بین مردم است و می‌خواهد به نزاع‌های اجتماعی دامن بزند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما از همه کسانی که فهم دقیقی از قانون و تاثیرات مثبت و منفی قانون در تحقق عدالت دارند و نخبگانی که حس می‌کنند در جامعه عقب ماندگی هایی داریم درخواست داریم بیایند، یکی از مهم‌ترین مسیرها برای اصلاح و تحقق عدالت و مبارزه با تبعیض‌ها مجلس شورای اسلامی است کسانی که می‌خواهند ثبت نام کنند نسبت خود را با عدالت مشخص کنند از همه کسانی که دغدغه عدالت دارند درخواست می‌کنیم بیایند و ثبت نام کنند.

وی یادآور شد: شرایط برای تبلیغ همه کسانی که کاندید و تأیید می‌شوند فراهم است و صداو سیما نیز این فرصت را در اختیار نامزدها قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha