میزبانی ایستگاه صلواتی شهید قهاری اسدآباد از زائران اربعین
کد خبر: 4163721
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

میزبانی ایستگاه صلواتی شهید قهاری اسدآباد از زائران اربعین

مسئول موکب سردار شهید قهاری سعید شهرستان اسدآباد از طبخ و توزیع ۲۵ هزار پرس غذای گرم در این موکب همزمان با ایام اربعین حسینی خبر داد.

ایستگاه صلواتی شهید قهاری سعید اسدآبادسلطان‌علی هادی، مسئول ایستگاه صلواتی سردار شهید قهاری سعید اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: شهرستان اسدآباد به‌عنوان طریق‌الحسین هر ساله در ایام اربعین حسینی آماده پذیرایی از زائران است و ایستگاه صلواتی سردار شهید قهاری سعید نیز در راستای خدمت‌رسانی و پذیرایی از زوار حسینی از پنجم شهریورماه آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی است.

وی با اشاره به اینکه این موکب در مسیر رفت و برگشت آماده پذیرایی از زائران حسینی است، گفت: این موکب در سه وعده صبحانه، ناهار، شام با میانگین پذیرایی ۲۵ هزار در هر وعده، توزیع چای با ۷۰ هزار لیوان کاغذی و نصب ۹ عدد آب سردکن و توزیع میان‌وعده لقمه‌ و... آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی است.

هادی در ادامه خدمات ارائه شده در این موکب را برپایی نماز جماعت توسط روحانیون مستقر در موکب، غرفه پاسخ‌دهی به سؤالات شرعی زائران، غرفه سلمانی مردانه، غرفه حامی‌یابی برای دارالایتام صاحب‌الزمان(عج) و غرفه نانوایی و نقاشی کودکان عنوان کرد.

مسئول ایستگاه صلواتی سردار شهید قهاری سعید در ادامه به قدمت این موکب اشاره کرد و گفت: این موکب با ۱۰ سال سابقه در حال فعالیت است و امسال قبل از ماه ‌محرم مراسم گلریزانی با حضور مسئولان شهرستانی و ۱۵۰ نفر از خیران شهرستان برای برپایی موکب برگزار شد که مبلغ ۳۴۷ میلیون تومان جمع‌آوری شد؛ درواقع هزینه موکب از طریق کمک‌های خیران و نذورات مردمی تأمین می‌شود.

هادی ضمن قدردانی از همکاری اداره برق، اداره آب، شهرداری، سپاه، نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام موحدی، امام جمعه شهرستان و ستاد اربعین شهرستان برای برپایی این ایستگاه صلواتی بیان کرد: همه اقشار جامعه از جمله بسیجیان، روحانیون، گروه‌های دانشجویی، گردان امام حسین(ع) شهرستان، اساتید دانشگاه، معلمان، بازاریان و هیئت‌های حسینی در موکب حضور دارند.

وی در ادامه از آمادگی اسکان زائران حسینی در مسجد صاحب‌الزمان(عج) در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: سال گذشته هر روز بیش از ۱۰۰ نفر در این مکان اسکان داشتند.

هادی از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در ایستگاه صلواتی شهید قهاری سعید خبرداد و بیان کرد: این مراسم هر ساله با حضور جمعیت قابل توجهی از همدان به سمت روستای آبرومند حرکت می‌کند و به صورت پیاده ۱۷ کیلومتر را به سمت گردنه اسدآباد طی می‌کنند. این مراسم با قرائت زیارت اربعین، عزاداری، نماز جماعت و ناهار همراه است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود شرافتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۱۴:۱۸
0
0
مسئول موکب شهید قهاری لطفا با بنده تماس بگیرید ۰۹۱۲۵۳۷۶۹۳۳
captcha