رئیس کمیته عربی حقوق بشر خواهان مقابله با هتک حرمت قرآن شد
کد خبر: 4163959
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

رئیس کمیته عربی حقوق بشر خواهان مقابله با هتک حرمت قرآن شد

طلال خالد المطیری، رئیس کمیته عربی حقوق بشر، با استقبال از تصمیم شورای حقوق بشر در ژنو خواهان اقدامات بیشتر برای مقابله با هتک حرمت قرآن شد.

به گزارش ایکنا به نقل از بیان، طلال خالد المطیری، رئیس کمیته عربی حقوق بشر با استقبال از تصمیم شورای حقوق بشر در ژنو که در 11 ژوئیه اعلام شد، تصریح کرد: نمی‌توان در برابر هتک حرمت قران کریم در غرب سکوت کرد.

وی با تقدیر از تصمیم کمیته ژنو که این اقدامات را به صراحت محکوم می‌کند، از تلاش‌های کشورهای عربی در محکومیت این اقدام نیز قدردانی کرد.

این اظهارات روز گذشته یک‌شنبه در نشست کمیته عربی حقوق بشر در مقر دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب بیان شد.

المطیری در ادامه به نقض حقوق بشر در فلسطین نیز اشاره کرد و افزود: ما امروز شاهد هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و همچنین تداوم حملات آنها به روستاهای فلسطینی هستیم، از سویی قداست نهاد خانواده نیز در معرض هجوم قرار گرفته است.

المطیری تأکید کرد که تهدیدات موجود علیه ما بسیار وخيم هستند و با چالش‌های عمده‌ای مواجه هستیم و در این راه چاره‌ای جز اتحاد و اقدام هماهنگ نداریم. وی خواهان استفاده از ظرفیت نهادهای بین‌المللی برای مقابله با این چالش‌ها شد.

رئیس کمیته عربی حقوق بشر با تأکید بر لزوم آزادی تمامی اسرای فلسطینی از سوی اشغالگران تصریح کرد: جامعه بین‌المللی باید مسئولیت خود در برابر این نقض آشکار قوانین در سرزمین‌های اشغالی را بپذیرد.

در این نشست، سخنرانی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز پخش شد؛ و شعار روز حقوق بشر عربی در سال 2024 نیز تعیین شد، از سویی فعالیت‌های مرتبط با هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب منشور جهانی حقوق بشر و بیستیم سال تصویب میثاق عربی حقوق بشر نیز بررسی و تصویب شد.

انتهای پیام
captcha