پیاده‌روی شیفتگان اربعین در ارومیه برگزار می‌شود
کد خبر: 4164404
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

پیاده‌روی شیفتگان اربعین در ارومیه برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه از برگزاری پیاده‌روی شیفتگان اربعین در خیابان امام خمینی(ره) خبر داد.

پیاده‌روی شیفتگان اربعین در ارومیهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حسن محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، در جلسه ستاد مردمی بزرگداشت مراسم اربعین ارومیه که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: امسال ارومیه مثل سال گذشته محل عبور زوار اربعین است که از مرز تمرچین به کربلای معلی و پیاده‌روی اربعین سفر خواهند کرد و لازم است هیئات مذهبی حسینیه‌ها و مساجد شهر خود را برای استقبال باشکوه از زوار اربعین امام حسین(ع) آماده کنند.

وی با تأکید بر لزوم آذین‌بندی مناسب شهر برای اربعین گفت: باید در آستانه اربعین ضمن آذین‌بندی و سیاه‌پوش کردن ارومیه، شهر را برای استقبال از زائرین اربعین آماده کنیم و با نصب بنرهای مناسب در سطح شهر و ورودی و خروجی ارومیه فرهنگ علوی و فرهنگ شهر را به مسافران معرفی کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: سال گذشته پیاده‌روی جاماندگان اربعین برای نخستین بار در ارومیه با مشارکت مجموعه‌های مردمی و هیئات مذهبی ارومیه برگزار شد و امسال نیز این راهپیمایی و گردهمایی در قالب شیفتگان پیاده‌روی اربعین برگزار خواهد شد.

محمدی افزود: مراسم راهپیمایی اربعین از میدان شهدا به سمت مزار شهدا برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه آن در کنار مزار شهدا همراه با سخنرانی خواهد بود و در طول مسیر نیز مواکب حسینی از جمله موکب خدمت‌رسانی اهل سنت، دختران انقلاب و هیئات مذهبی و ... برای خدمت به زوار دایر خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تأکید کرد: پیاده‌روی شیفتگان اربعین امسال بعد از ظهر برگزار خواهد شد و قبل از ظهر نیز عزاداری خیابانی در خیابان امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می‌شود و ایستگاه‌ها نیز در همان خیابان دایر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در ارومیه با مجموعه‌های فرهنگی و دخیل در این راهپیمایی جلسات متعددی جهت هماهنگی برگزار شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال پرشورتر از سال قبل برگزار شود.

انتهای پیام
captcha