علما و روحانیون در کنار مطالبه‌گری، در هدایت نسل جوان مسئولیت سنگینی دارند
کد خبر: 4164749
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
مدیر حوزه های علمیه کشور:

علما و روحانیون در کنار مطالبه‌گری، در هدایت نسل جوان مسئولیت سنگینی دارند

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه هر ملتی که هویت و گذشته خود را نشناسد قطعا سقوط خواهد کرد، گفت: دشمنان برای ایجاد فاصله بین نسل جوان با تاریخ و هویت پرافتخار اسلامی تلاش می‌کنند و در این راه علما و روحانیون در کنار مطالبه‌گری، در هدایت نسل جوان نیز مسئولیت سنگینی دارند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش ایکنا از گلستان،‌ نهمین یادواره ۷۹ شهدای طلبه و روحانیون گلستان با حضور امام جمعه گرگان، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای نگهبان، امام جمعه گنبد کاووس و ائمه جماعات اهل‌سنت امروز، ۲ شهریور ماه در حرم مطهر یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای نگهبان در این مراسم گفت: دوران قبل از انقلاب بسیاری از نظریه پردازان پایان عصر دین را اعلام کردند اما انقلاب اسلامی با تأسی به دین و قرآن و نیز حضور مردم و هدایتگری علما به پیروزی رسید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور پیروزی انقلاب اسلامی در برابر طاغوت را ثمره خون شهیدان دانست و افزود: اکنون گفتمان سازی که ملت ایران در سایه معارف اسلامی و مقاومت و پایداری و نثار خون فرزندان و جوانان خود آغاز کرده در جهان در حال تسری است.

آیت‌الله اعرافی با بیان‌اینکه هر ملتی که هویت و گذشته خود را نشناسد قطعا سقوط خواهد کرد، تصریح کرد: دشمنان برای ایجاد فاصله بین نسل جوان با تاریخ و هویت پرافتخار اسلامی تلاش می‌کنند و در این راه علما و روحانیون در کنار مطالبه‌گری، در هدایت نسل جوان نیز مسئولیت سنگینی دارند.

وی مجالس شهدا را از راه‌های پیوند دهنده نسل جوان با آرمان‌ها و تاریخ پرافتخار اسلام و انقلاب اسلامی و استواری در راه شهیدان دانست و گفت: دشمنان اسلام ‌انقلاب و استکبار جهانی به دنبال ایجاد گسست نسلی بین نسل جوان با نسل گذشته و نیز تاریخ اسلام و انقلاب هستند.

امام جمعه قم با بیان‌اینکه مجالس نورانی شهداء باید برای نسل جوان ما هویت ساز باشد و افکار آنها را با گذشته پرافتخار ایران گره بزند، اظهار کرد: اگر نسل جوان و دانشجوی ما بداند که برای به ثمر نشستن انقلاب بزرگان و علمای ما چه زحماتی کشیده‌اند و چه خون هایی ریخته شده است، هویت خود را پیدا می‌کند.

آیت‌الله اعرافی همچنین پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون خون شهیدان و پایداری و مقاومت ملت ایران و حوزویان دانست و افزود: همه ۲۰۰ هزار شهید ما در دوران دفاع مقدس و پنج هزار شهید طلبه و روحانی شیعه و اهل سنت ما در مقاطع مختلف تحصیل علوم دینی از ملت ولایتمدار ایران برخاسته‌ بودند و جان خود را برای دفاع از کشور نثار کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اخلاص، معرفت عمیق، جهاد و عمل همراه با سختی و مشقت و گفتمان سازی را از شاخص‌های انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست و گفت: در دوران جنگ تحمیلی یک جنگ نابرابر و تمام عیار علیه کشور مان به راه افتاد و ۳۰ کشور در مقابل ما قرار گرفت، اما دفاع جانانه رزمنده‌ها از خاک کشورمان موجب شد یک گفتمان نوین در ادبیات جنگ پایه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha