600 هزار زائر ایرانی از مرزهای کشور به عراق اعزام شدند
کد خبر: 4164895
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

600 هزار زائر ایرانی از مرزهای کشور به عراق اعزام شدند

وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام‌ کرده‌اند، از خروج ۶۰۰ هزار زائر ایرانی از مرزهای کشور به مقصد عراق تاکنون خبر داد.

احمد وحیدی وزیر کشور

به گزارش ایکنا از خوزستان، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز سوم شهریورماه پس از حضور در مرز شلمچه بر همکاری مطلوب و رضایت بخش کشور عراق در تسهیل تردد زائران اربعین قدردانی کرد.

وحیدی با حضور در پایانه مرزی شلمچه، در جریان وضعیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

وزیر کشور در حاشیه این بازدید با زائران و موکب داران گفت‌وگو کرد و در جریان آخرین وضعیت موجود قرار گرفت.

وزیر کشور در حاشیه بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند خدمات‌رسانی به زائران در مرزهای کشور بخصوص مرز شلمچه مناسب است.

وی افزود: خوشبختانه تمامی زیرساخت‌ها در مرز فراهم است و کمبودی احساس نمی‌شود.

وزیر کشور گفت: تردد زائران در مرز شلمچه بسیار روان است و زائران در کمترین زمان از گیت‌ها به سوی کربلا گذر می‌کنند.

وحیدی عملکرد هلال احمر در مرزها را مناسب توصیف کرد و گفت: این نهاد در همه مرزها خدمات‌رسانی خوبی به زائران دارند.

وی اظهار کرد: مواکب مردمی‌، هلال احمر، اورژانس، مجموعه استانداری خوزستان و نیروهای نظامی و انتظامی در مرزهای این استان مستقر هستند تا در اربعین حسینی خدمات مطلوبی به زائران حسینی ارائه شود.

وزیر کشور با بیان اینکه در بازدید امروز زائران رضایت ‌مندی خود از نوع خدمات‌ رسانی در مرز شلمچه را ابراز کردند گفت: مواکبی که جهت اعزام به عراق اقدام کرده بودند تردد آنها با کندی انجام می‌شد که پیگیری لازم در این خصوص انجام شد.

وحیدی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام‌ کرده اند گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار زائر ایرانی از مرزهای کشور به عراق اعزام شدند تا در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha