رضایت خانواده مقتول اسدآبادی از قصاص در چوبه‌ دار
کد خبر: 4165434
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

رضایت خانواده مقتول اسدآبادی از قصاص در چوبه‌ دار

دادستان اسدآباد از سازش سه فقره پرونده قتل از ابتدای محرم تاکنون خبر داد و گفت: در سومین پرونده، اولیای دم به حرمت حضرت سیدالشهدا(ع) از حق خود گذشتند.

امید کاویار دادستان اسدآبادبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، امید کاویار، دادستان اسدآباد گفت: بخشش و گذشت موضوعی است که در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بارها به آن اشاره شده است.

وی افزود: در ایام سوگواری سید‌وسالار شهیدان به همت این دادستانی در پنجمین جلسه برای سازش در پرونده قتلی در اسدآباد پیگیری‌ها به ثمر نشست و خانواده مقتول به احترام و تکریم جایگاه امام حسین(ع) و پویش مربوطه همچنین مصلحت طفل هشت ساله محکوم علیه، از حق خود گذشتند و قاتل پس از پنج سال با رضایت و گذشت خانواده مقتول از قصاص و چوبه دار رهایی یافت.

کاویار از تلاش‌های صلح یاران مرتبط با کمیته معتذرین در سازش در این پرونده قدردانی کرد و گفت: به این ترتیب از ابتدای محرم تاکنون با رایزنی‌های انجام شده، سه فقره پرونده قتل، ختم به سازش شده است.

وی در ادامه با تأکید به این موضوع که هر قدم خیری که برای صلح در جامعه برداشته شود، فرهنگ نوع‌دوستی، گذشت و بخشش را هم بین مردم رواج می‌دهد، این سنت حسنه‌ای است که سیره امامان معصوم(ع) ما دنبال می‌کردند.

انتهای پیام
captcha