برپایی 12 موکب اربعین در ملایر
کد خبر: 4165460
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

برپایی 12 موکب اربعین در ملایر

مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر از برپایی 12 موکب در این شهرستان خبر داد و گفت: این موکب‌ها در مسیر رفت و برگشت به زائران اربعین خدمات‌رسانی دارند.

موکب اربعینعلیرضا باقری، مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه همزمان با ایام اربعین حسینی در شهرستان ملایر 12 موکب برپا شده است، اظهار کرد: این موکب‌ها در مسیر رفت و برگشت به زائران خدمات‌رسانی دارند.

وی افزود: این موکب‌ها شامل موکب فاطمةالزهرا(س) در بهشت هاجر ملایر، موکب امام رضا(ع) در زنگنه، موکب امامزاده عبدالله و سعید روستای آورزمان در گلزار شهدای روستا، موکب  قمر بنی‌هاشم روستای توچغار در ابتدای روستا، موکب روستای دهنو آورزمان، موکب روستای حسین‌آباد ناظم، موکب روستای کرتیل‌آباد، موکب روستای نمازگاه و موکب انوج است.

باقری با اشاره به اینکه شهرستان ملایر یکی از مسیرهای اصلی زوار اربعین است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو میلیون و 500 هزار زائر از این شهرستان عبور می‌کنند. فعالیت تعدادی از موکب‌های ملایر از جمله موکب روستای آورزمان و توچغاز بیش از یک هفته است شروع شده است، اوج فعالیت موکب‌های شهرستان 5 تا 15 ماه صفر است. برخی موکب‌ها در ملایر در مسیر رفت، و برخی در مسیر برگشت و تعدادی هم در مسیر رفت و برگشت به زائران خدمات‌دهی می‌کنند.

مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر با بیان اینکه در هر موکب حداقل در هر شیفت 20 نفر از خادمان اباعبدالله(ع) به زائران خدمات‌دهی دارند، افزود: این خدمات شامل خدمات اطعام و اسکان، خدمات فرهنگی، فنی، بهداشتی، واکس کفش، خدمات مشاوره‌ای، حضور روحانیون، برپایی نماز جماعت و... است.

وی بیان کرد: در هر یک از موکب‌های ملایر روزانه بیش از دو هزار غذا طبخ می‌شود هزینه این موکب‌ها همه از نذورات مردمی و کمک‌های خیرین است، دستگاه‌های خدمات‌رسان و ارگان‌های مختلف به‌عنوان پشتیبان خادمان اربعین را همراهی می‌کنند.

باقری در ادامه تصریح کرد: موکب برون‌مرزی حضرت بقیةالله(عج) ملایر به‌عنوان سیزدهمین موکب شهرستان ملایر از امسال با مدیریت امام جمعه ملایر در شهر کربلا برپا شده است که اولین محموله اقلام مورد نیاز موکب بقیةالله(عج) ملایر در کربلا با 12 خوردور سبک و سنگین به ارزش دو میلیارد تومان روزهای گذشته به عراق اعزام شد.

وی با بیان اینکه این موکب اولین موکب برون‌مرزی ملایر است که با فاصله 1900 متری حرم امام حسین(ع) در کربلا برپا شده است، گفت: این موکب از چهارم شهریورماه کار خود را شروع کرده و تا دو روز بعد از اربعین نیز برپا خواهد بود. بیش از  150 نفر  از افراد مختلف شامل آشپز، پزشک، نیروهای هلال احمر، نیروهای خدماتی، فرهنگی و... به این موکب اعزام شده‌اند، همچنین شش روحانی نیز در موکب حضور دارند و این موکب روزانه بین 700 تا یک هزار نفر را خدمات دهی دارد که در روزهای شلوغ تا چهار هزار نفر نیز خدمات‌دهی این موکب است. علاوه بر 12 خودروی اعزام شده تجهیزات روز گذشته نیز یک خورود یخچال‌دار با محتوای اجناس لبنی به ارزش 200 میلیون تومان به این موکب اعزام شد.

باقری ضمن تقدیر از کمک‌های مردمی و نذورات گفت: خیرین می‌تواتند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت مجازی موکب بقیةالله‌الاعظم(عج) ملایر به نام صابر بیات ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۱۵۷۰۸۴۸ و یا  شماره حساب بانک توسعه تعاون ۳۷۰۲۱۰۴۳۱۹۶۹۱۵۱ و شماره شبا IR ۴۵۰۲۲۰۳۷۰۲۰۱۰۴۳۱۹۶۹۱۵۰۰۱ واریز کنند.

انتهای پیام
captcha