افتتاح مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک جهاددانشگاهی سمنان
کد خبر: 4166211
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
توسط وزیر کشور انجام شد

افتتاح مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک جهاددانشگاهی سمنان

مرکز تخصصی به نژادی دام سبک جهاددانشگاهی سمنان با حضور وزیر کشور، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، استاندار سمنان و جمعی از مسئلان کشور و استان در مهدیشهر افتتاح شد.

افتتاح مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان توسط احمد وحیدی وزیر کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، عصر روز گذشته، 9 شهریور در حاشیه آیین افتتاح مرکز خدمات تخصصی به‌نژادی دام سبک جهاددانشگاهی استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه در زمینی به وسعت بیش از ۱۰۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۶۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید گفت: با بهره‌برداری از این مرکز، آزمایشگاه تخصصی کشت سلول و جنین، مرکز نوآوری و مرکز رشد واحدهای فناور علوم دامی و صنایع وابسته، مرکز تحقیق و توسعه و همچنین دبیرخانه علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر که از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان بود نیز  شروع شد.

وی ادامه داد: پس از تصویب طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر، طرح مطالعاتی این پروژه ملی به جهاددانشگاهی استان واگذار و خوشبختانه، مطالعات طرح انجام شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان با تأکید بر اینکه راه‌اندازی مرکز به نژاد دامی جهاددانشگاهی، طرح ملی و فناورانه است اظهار کرد: امکانات مناسبی از لحاظ فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاه و نیروی انسانی متخصص دارد که می‌تواند منجر به شتاب طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر شود.

وی متذکر شد: طرح اصلاح نژاد و به‌نژاد دام سنگسری از جانب جهاددانشگاهی استان سمنان جدا از اینکه یک طرح ملی است، دارای ویژگی‌های منحصر به این اقلیم و منطقه است.

منصفی‌راد در خصوص توفیقات و دستاوردهای علمی جهاددانشگاهی کشور گفت: پژوهشگاه‌های رویان و ابن سینا، جهاددانشگاهی استان را در طرحهای فناورانه یاری می‌کنند و از ظرفیت آنها نیز استفاده می‌شود که در این راستا سه محصول فناورانه و دانش‌بنیان جهاددانشگاهی استان با حضور وزیر کشور رونمایی شدند و از تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشگران جهاددانشگاهی در استان هستند.

رئیس جهاددانشگاهی استان از تولید کود گرانل آهسته رهش، را یکی از این محصولات برشمرد و افزود: این کود حاوی ترکیبات مغذی و کانی‌های معدنی به منظور اصلاح بستر و کاهش شوری خاک است.

رئیس جهاددانشگاهی از تولید زئوتیمول در قالب یک طرح فناورانه دیگر در این نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: این محصول تولید شده در جهاددانشگاهی استان، یک افزودنی خوراک دام با خاصیت آنتی بیوتیک ارگانیک است.

یادآور می شود احمد وحیدی، وزیر کشور بعد از افتتاح مرکز تخصصی به نژادی دام سبک جهاددانشگاهی استان در مهدیشهر، ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی استان که در این مرکز برپا بود، از سه محصول فناورانه جهاددانشگاهی استان نیز رونمایی کرد.

وزیر کشور پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی استان، ضمن تقدیر از فعالیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی استان بر لزوم حمایت از تولیدات علمی و فناورانه این نهاد انقلابی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha