130 هزار ایثارگر خدمات مسکن را دریافت نکرده‌اند
کد خبر: 4166231
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
قاضی‌زاده هاشمی:

130 هزار ایثارگر خدمات مسکن را دریافت نکرده‌اند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون 130 هزار نفر از جانبازان و خانواده‌های شهدا خدمات مسکن را دریافت نکرده‌اند و دولت پس از شناسایی، موظف به ارائه خدمات به این بخش شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه رادیویی ایران، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه هیات دولت به شرح عملکرد بنیاد شهید پرداخت و گفت: دولت سیزدهم در هفته دولت 37 مصوبه را در حوزه ترویج ایثار و فرهنگ شهادت تصویب شد که 60 درصد آن به اجرا درآمد.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش مشارکت دستگاه‌های اجرایی در راستای برنامه‌های مصوب شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعلق گرفت، افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکنون 122 تشکل مردمی به وجود آمده و 62 نهاد مردمی فعال نیز جلب بنیاد شهید انقلاب اسلامی شده‌اند. این تشکل‌های مردمی، 23 هزار و 816 یادواره را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بخش دیگر صحبت‌هایش را به طرح سپاس دولت اختصاص داد و گفت: طرح سپاس یک طرح گسترده ملی با هدف تجلیل و تکریم جامعه ایثارگری با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی است و در دو سال ابتدایی با هدف­‌گذاری صددرصدی دیدار و تکریم جامعه ایثارگری با جمعیت ۷۳۶ هزار نفر آغاز شده است

وی افزود: این طرح که با تحقق ۸۵ درصدی در سال ۱۴۰۱ و مشارکت تمامی دستگاه­‌های اجرایی و نهادهای مردمی به انجام رسید ، در دو سال اخیر ۷۶۷ هزار دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر ثبت کرده که نسبت به دو سال گذشته صد درصد رشد داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی به سفرهای استانی خود در طول دو سال گذشته پرداخت و گفت: در 58 سفر استانی 59 میز خدمت را با حضور مدیران ملی برپا کرده‌ایم.

وی در بخش دیگر درباره فعالیت‌های این نهاد در حوزه فیلم‌سازی صحبت کرد و گفت: بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال گذشته اقدام به ساخت فیلم سینمایی اتاق گلی کرد و امسال نیز برای 9 اثر سینمایی سرمایه‌گذاری کرده است. از آغاز دولت سیزدهم 180 عنوان کتاب منتشر و 105 اثر موسیقیایی نیز تولید شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این پرسش دولت برای تامین مسکن جانبازان و خانواده‌های شهدا چه برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی را انجام داده است؟گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، تاکنون 130 هزار نفر خدمات مسکن را دریافت نکرده‌اند و دولت پس از شناسایی موظف به ارائه خدمات به این بخش شده است.

وی در پایان افزود: در این دو سال به 49 هزار و 255 نفر تسهیلات مسکن ارائه داده و به 9 هزار نفر دیگر هم با کمک استانداری‌ها زمین داده است.

انتهای پیام
captcha