مسئولان توجه بیشتری به آسایش زائران اربعین در عراق داشته باشند
کد خبر: 4166266
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
امام‌ جمعه موقت شهرکرد:

مسئولان توجه بیشتری به آسایش زائران اربعین در عراق داشته باشند

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه لازم است دولت جمهوری اسلامی مقدماتی را در کشور عراق فراهم کند، گفت: زمانی که دولتمردان مردم را تشویق و راه را باز می‌کنند، باید حمایت‌های بیشتری از مردم انجام شود.

سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌ جمعه موقت شهرکرد امروز، ۱۰ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین، اظهار کرد: در کنار تشکر از دولت عراق، گلایه‌مندی‌هایی وجود دارد که این روزها شاهد اتفاقات ناگوار برای عده‌ای از مسافران که در این مسیر قدم گذاشته و به دلیل نبود کنترل، جریمه و محدودیت سنی، بسیاری از حوادث در سایه بی‌مبالاتی‌های دولت عراق رخ می‌دهد.

وی افرود: مردمی که در مسیر خدمت‌رسانی در موکب‌ها و با شور و شعف بسیار حضور پیدا می‌کنند، شاهد این اتفاقات ناگوار هستند.

فاطمی با بیان اینکه لازم است دولت جمهوری اسلامی مقدماتی را در کشور عراق فراهم کند، تصریح کرد: از حدود ۱۲ سال گذشته که ایرانیان در مسیر اربعین قدم گذاشتند، دولت همکاری و مشارکت کافی را انجام می‌دهد، لازم است به رفاه و آسایش مردم در عراق نیز توجهات صورت گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد ادامه داد: زمانی که دولتمردان مردم را تشویق و راه را باز می‌کنند، باید حمایت‌های بیشتری از مردم انجام شود، از طرفی لازم است مکانی مناسب برای استراحت مردم استان در اطراف حرم مطهر احداث شود تا هزینه کمتری پرداخت کنند، امید است تلاش‌هایی در این راستا انجام و مسائل و مشکلات موجود مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به کمرنگ شدن رسم و رسومات مجالس ختم، بیان کرد: از دوران کرونا به بعد به دلیل مسائل بهداشتی در برخی شهرها شاهد کمرنگ شدن مجالس ختم در مساجد و حسینیه‌ها هستیم، در صورتی که مسجد خیر و سعادت خود را در پی دارد.

فاطمی در پایان گفت: متأسفانه مجلس ختم در اهل قبور برگزار می‌شود و زن و مرد در کنار یکدیگر می‌نشینند که این مسئله زیبنده نیست. اکنون قبرها به هم نزدیک و دو یا سه طبقه و جمعیت زیادی به صورت فشرده در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که ملاحظات رعایت نمی‌شود، در  صورتی‌که در مساجد و حسینیه‌ها زن و مرد از یکدیگر جدا بودند که باید به این موضوع توجه شود.

انتهای پیام
captcha