رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان اولویت دولتمردان باشد
کد خبر: 4166288
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان اولویت دولتمردان باشد

امام جمعه موقت سنندج مسکن، اشتغال و فراهم کردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان را از مطالبات جدی جوانان ذکر کرد و افزود: امروز مشکلات اقتصادی فشار زیادی به مردم وارد کرده و برنامه‌ریزی لازم برای رفع این مشکلات باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج امروز، 10 شهریور در آیین عبادی - سیاسی نماز‌ جمعه این هفته مسجد جامع سنندج به خصوصیات انسان مؤمن از منظر قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه 29 سوره فاطر می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً يَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ؛ در حقيقت كسانى كه كتاب خدا را مى‏ خوانند و نماز برپا مى دارند و از آنچه بديشان روزى داده‏ ايم نهان و آشكارا انفاق مى كنند اميد به تجارتى بسته‏ اند كه هرگز زوال نمى ‏پذيرد».

وی افزود: قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان مایه سعادت و سربلندی است و هر کس دستورات آن را در زندگی پیاده کند هیچ‌ وقت گمراه نشده و با عزت زندگی خواهد کرد.

امام جمعه موقت سنندج اقامه نماز با پاکی و یکدلی را از دیگر خصوصیات انسان مؤمن دانست و بیان کرد: خداوند این افراد را کمک کرده و سعادت دین و دنیا را شامل حالشان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سخاوت، انفاق، پرداخت زکات، کمک به فقرا و خیرات و مبرات از ثروت و مالی که خدا به انسان داده از دیگر خصوصیات انسان مؤمن است، گفت: تمسک به قرآن کریم و قرائت توسط والدین برای آشنایی فرزندان با این کتاب آسمانی ضروری است.

ماموستا حسینی مسکن، اشتغال و فراهم کردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان را از مطالبات جدی جوانان ذکر کرد و افزود: امروز مشکلات اقتصادی فشار زیادی به مردم وارد کرده و برنامه‌ریزی لازم برای رفع این مشکلات باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه صاحب‌خانه‌ها شرایط مستأجران را درک کرده و در این اوضاع اقتصادی به آنان رحم کنند، یادآور شد: امیدواریم خیرین و متمکنان جامعه در راستای کمک به مستأجرانی که در این شرایط اقتصادی  از پرداخت حداقل یک ماه اجاره بهای خود ناتوان هستند پای کار بیایند.

انتهای پیام
captcha